صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اپل با ارزش‌ترین برند جهان در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر: ۱۱۲۸۵۰
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
براساس نتایج نظر سنجی انجام شده توسط موسسه مطالعات بازار بریتانیایی کانتار (Kantar)، اپل با عبور از سایر رقبای بازار باارزش‌ترین برند جهان در سال ۲۰۲۲ شد. در این رتبه بندی گوگل بعد از اپل در جایگاه دوم و آمازون رتبه سوم را از آن خود کرده است.

سوسن ظریفی | شهرآرانیوز، طبق این گزارش که جزئیات آن به صورت خلاصه در یک اینفوگرافیک آمده است، اپل با ارزش ۹۴۷ میلیارد دلار، در جایگاه اول قرار دارد. با این وجود می‌توان گفت که غول فناوری، در حال تبدیل شدن به اولین برند تریلیون دلاری جهان است. کوپرتینویی‌ها طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات را در دسترس مشتریان خود قرار داده‌اند و هر ساله، دستگاه‌های جدیدی را نیز وارد بازار می‌کنند.




گوگل و آمازون پس از اپل
در رتبه دوم این نظرسنجی، غول موتور جستجو، یعنی گوگل قرار گرفته که طبق آن، ارزش این شرکت با رشد ۷۹ درصدی، نزدیک به ۸۲۰ میلیارد دلار است.  آمازون که قبلا جایگاه اول این نظرسنجی را کسب کرده بود، اکنون در جایگاه سوم دیده می‌شود و ارزش آن در بازار حدود ۷۰۵ میلیارد دلار اعلام شده است.



از دیگر برند‌های قابل توجه این لیست که در تصویر بالا قابل مشاهده است، می‌توان به لویی ویتون (Louis Vuitton) اشاره کرد که با ارزشی نزدیک به ۱۲۵ میلیارد دلار در رتبه دهم قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه لویی ویتون اولین برند کالا‌های لوکسی است که از سال ۲۰۱۰ موفق شده به جمع ۱۰ برند برتر این نظرسنجی برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.