لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس توصیه عجیب دانشمندان: به جای گوشت دام‌، گوشت مار بخورید! چند بازی رقابتی به لینکدین اضافه می‌شود دسترسی به تلگرام و اینستاگرام راحت‌تر می‌شود سامسونگ گلکسی واچ ۷ را در سه نسخه و با تراشه کارآمدتر عرضه می‌کند با تحویل سال، ساعت گوشی خود را چگونه تنظیم کنیم؟ + فیلم جزئیاتی درباره گوشی تاشو آیفون + تاریخ عرضه ۱۰ بازی برتر دونفره یا گروهی موبایل (اندروید و IOS) | آنلاین و آفلاین اندروید ۱۵ می‌تواند گوشی‌های اندرویدی خاموش را ردیابی کند ربات مجهز به ChatGPT می‌تواند حین گفتگو برای کارهای خود دلیل بیاورد + ویدئو هوش مصنوعی DeepMind گوگل می‌تواند نحوه انجام وظایف در بازی‌های ویدئویی را یاد بگیرد ویژگی «ارسال فایل» به زودی به دایرکت اینستاگرام اضافه می‌شود تصویب لایحه فیلترکردن تیک‌تاک در مجلس نمایندگان آمریکا اسپاتیفای سرویس پخش موزیک ویدئو راه‌اندازی کرد تقلید پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا از سبک سخنرانی دونالد ترامپ + ویدئو اپل دانلود مستقیم اپلیکیشن‌های آیفون از وب‌سایت‌ها را ممکن می‌کند ۱۰ بازی برتر پلتفرمر موبایل (اندروید و IOS) + دانلود بسته‌های تخفیفی همراه اول و ایرانسل ویژه ماه مبارک رمضان (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اتهام گوگل و اپل برای جمع‌آوری و فروش داده‌های کاربران

  • کد خبر: ۱۱۴۳۳۳
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
اتهام گوگل و اپل برای جمع‌آوری و فروش داده‌های کاربران
سناتورهای آمریکایی در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، اپل و گوگل را به انجام اقدامات ناعادلانه و فریبنده به منظور جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی تلفن همراه صدها میلیون نفر متهم کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، سناتورهای آمریکایی در نامه ای خطاب به رئیس کمیسیون تجارت فدرال (FTC)، اپل و گوگل را به انجام اقدامات ناعادلانه و فریبنده به منظور جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی کاربران تلفن همراه صدها میلیون نفر متهم کردند. آنها افزودند که این شرکت‌ها با ایجاد شناسه‌های ردیابی مخصوص تبلیغات در سیستم‌عامل‌های تلفن همراه خود، این اقدامات را تسهیل کرده اند.

در سیستم عامل های اندروید و iOS، شناسه های قابل ردیابی وجود دارند که می توانند برای اهداف و تبلیغات تجاری مورد استفاد قرار بگیرند. اگرچه قرار است این شناسه ها همیشه ناشناس بمانند اما سناتورهای آمریکایی ادعا می کنند که غول های فناوری این اطلاعات که شامل نام افراد، آدرس ایمیل و شماره تلفن آنهاست را به فروش می رسانند.

وال استریت ژورنال گفته که اپل و گوگل محدودیت هایی را برای جمع آوری داده های کاربران دارند. مثلا اپل در به روز رسانی iOS اقدامات سختگیرانه ای را درخصوص ردیابی برنامه ها اعمال کرد و به آنها گفته بود پیش از جمع آوری اطلاعات باید از کاربران اجازه بگیرند.

گوگل هم ردیابی کاربران در برنامه های مختلف را سخت تر و اخیرا ادعا کرده ویژگی Privacy Sandbox  را با هدف معرفی راه‌حل‌های تبلیغاتی جدید و خصوصی‌تر اصلاح می کند.

این شرکت درباره ادعای سناتورها گفت: ما هیچوقت داده های کاربران را نمی فروشیم و گوگل پلی هم فروش آنها را از سوی توسعه دهندگان ممنوع کرده است. ادعاهای مطرح شده درباره شناسه تبلیغاتی برای تسهیل فروش اطلاعات، نادرست است.

البته اپل هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->