صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس‌جمهور به استانداران دستور داد

سرکشی به خانواده‌ها و افراد آسیب‌دیده حوادث آبان

  • کد خبر: ۱۱۴۴۰
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
رئیس جمهور در دیدار با استانداران سراسر کشور، ضمن تشریح و تبیین وضعیت سیاسی، اقتصادی و مناسبات بین المللی، بر ضرورت هماهنگی، تلاش و تقویت ارتباط استانداران با مردم، نخبگان و جوانان تأکید کرد.
حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدار که وزیر کشور و معاونان وی نیز حضور داشتند، با تشریح ویژگی‌های بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، اتمام پروژه‌های نیمه تمام و صرفه جویی در تمامی ابعاد و تلاش برای تنظیم امور استان‌ها بر اساس اولویت‌ها را ضروری دانست.
روحانی با طرح نمونه‌هایی از ضرورت‌ها و اولویت‌های اقتصادی، وظیفه اصلی استانداران را خدمت به مردم و برخورد صادقانه و شفاف با آنان خواند و اظهار کرد: گفتگو با قشر‌های گوناگون مردم و مطرح کردن مشکلات موجود و تلاش‌ها و عملکرد دولت، همراهی قاطبه مردم را به دنبال دارد و مردم فهیم ایران دولت خود را تنها نخواهند گذاشت.
رئیس جمهور با اشاره به حوادث اخیر، تأکید کرد حتما استانداران با سرکشی به خانواده‌ها و افراد آسیب دیده به کمک آنان بشتابند و از خانواده‌های حادثه دیده دلجویی کنند و حداکثر کمک و همراهی را با آنان داشته باشند.
وی افزود: مردم با مشکل مواجه هستند و ما باید ضمن برنامه ریزی برای حل مشکلات آنان، وضعیت و شرایط تحریم و اقدامات دولت را برای مردم بازگو کنیم و در راه حل‌ها از آنان یاری بخواهیم.
روحانی از استانداران خواست که اصلاح قیمت سوخت را که اقدامی ملی و تصمیم کل نظام بود، با اهداف این طرح که کمک به قشر‌های آسیب پذیرتر و قدمی در راستای عدالت و رفع تبعیض بوده است، به مردم توضیح دهند و اگر پیشنهادی برای اصلاح امور و بهتر شدن زندگی مردم دارند، به دفتر رئیس جمهوری اعلام نمایند.
رئیس جمهور با تشریح نتایج برجام و مشکلات پس از خروج آمریکا از این توافق و همچنین تلاش‌های دولت و نظام برای اداره کشور در شرایط تحریم‌های حداکثری، بر اجماع و همدلی همه مسئولان نظام به عنوان ضرورتی برای عبور سریع‌تر از این مرحله تاریخی اشاره کرد.
در این نشست شماری از استانداران نیز از حوزه مأموریت خود گزارشی ارائه کردند و برنامه‌ها و مطالبات استان‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند. پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیر کشور و معاونان وزارت کشور نیز از وضعیت استان‌ها و ستاد‌های تشکیل شده در راستای اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت گزارشی ارائه کردند.
در این گزارش‌ها برنامه‌های آینده این وزارتخانه در ارتباط با اصلاح روش‌ها و بهبود مناسبات ارتباطی با استان ها، تشریح شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.