صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس خانه صنعت و معدن و تجارت گفت: متاسفانه اقتصاد ما سیاسی شده و اقتصاد ایران مبتنی بر اقتصاد علمی نیست.

مهدی بی‌باک|شهرآرانیوز، حسینی، رییس خانه صنعت و معدن و تجارت استان خراسان رضوی در نشست خبری  که به مناسبت دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد در ایران در پیچ خبر‌ها و رادیو است. ما آدم‌های سیاسی نیستیم، اما سیاست را رصد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه رفت و آمد‌های سیاسی در کشور امید ایجاد می‌کند، ادامه داد: در کشور متاسفانه شعار‌ها از عملکرد‌ها جلوتر است. هرکسی در تولید نباشد فکر میکند همه مسائل حل شده است در حالی که مشکلات پابرجاست.
وی افزود: ما در برق، گاز، زمین و ... همچنان مشکل داریم که این مشکلات با شعار حل نمی‌شود.

۱۲ واحد از مجموع واحد‌های تعطیل شده به چرخه تولید برگشتند

همچنین رجبی، رئیس سازمان صمت خراسان رضوی در این نشست گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین در این سه ماه ۱۹۰۰ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است. ۶۰ واحد تولیدی نیز بین ۲۰ تا ۲۰۰ درصد ارتقای ظرفیت تولید داشتند.
رجبی اضافه کرد: از مجموع واحد‌های تعطیل شده ۱۲ واحد که در سال گذشته دچار رکود شدند به چرخه تولید بازگشتند.

۳۷۳ واحد راکد در استان وجود دارد

رجبی رییس سازمان صمت خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه ۵۰ پرونده برای واحد‌های راکد استان در ستاد تسهیل استان تشکیل شده است، افزود: برخی از واحد‌های تولیدی حتی ماشین‌آلات و تجهیزات خود را جمع آوری کردند.
به گفته وی، برخی از واحد‌های تولیدی مشکلاتی در مدیریت، سهام‌داری دارند و برخی دیگر با هدف صادرات تولیداتی داشتند که با مشکلاتی در این زمینه روبرو شدند.

به گفته وی،  ۳۷۳ واحد راکد در استان وجود دارد و تا انتهای سال تکلیف واحد‌های راکد را مشخص خواهیم کرد.

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی درباره بازگشت قیمت‌ها به انتهای ماه اردیبهشت سال جاری گفت: این موضوع مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور است و در حال حاضر مشغول ثبت قیمت های واحدهای تولیدی در سامانه هستیم تا افزایش قیمت بدون ضابطه انجام نشود.
وی با اشاره به اینکه چیزی به اسم قیمت گذاری دستوری نداریم ادامه داد: این اقدام شفافیت قیمت گذاری است که هدف از این کار اعلام قیمت تولید کننده است، اما عده ای نیز این شفافیت را نخواستند و دربرابر آن مقاومت کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.