استاندار خراسان رضوی در جمع ۸۰۰ نفری مدیران مدارس متوسطه، توجه به وضع معیشتی معلمان را خواستار شد
پنجشنبه هفته گذشته گردهمایی هشتصدنفره مدیران مدارس دوره دوم متوسطه نظری استان با حضور مسئولان ملی و استانی در مشهد برگزار شد.
بــه گــزارش روابط عمـــومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در این گردهمایی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید ظرفیت بخش خصوصی و شرکتهای توسعه گرا را به کار گرفت، گفت: نظام آموزش وپرورش کشور به ویژه معلمان و فرهنگیان باید از معیشت خوبی برخوردار باشند تا بتوانند فرزندان ما را به خوبی تربیت کنند.
علیرضا رزم حسینی افزود: مشی میانه روی و اعتدال بر مدار حق را در حوزههای مختلف دنبال میکنیم و معتقدیم که برای دستیابی به توسعه و آبادانی باید ظرفیت بخش خصوصی و شرکتهای توسعه گرا را به کار
گرفت.
وی در ادامه تمرکزگرایی، بروکراسی نحس اداری، انسجام نداشتن ارکان حکومت، نزاعهای سیاسی، بزرگ بودن دولت و گران اداره شدن آن، بی توجهی به فرهنگ اقتصادی در تبلیغ آموزههای دینی، نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی و سرمایه گذاران، قوانین و مقررات و دستورالعملهای مزاحم و تناسب نداشتن اختیارات و وظایف با مسئولیتها را ازجمله موانع توسعه کشور برشمرد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بر پایه همدلی در استان، ۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی با شش هدف مشخص، مسئولیت توسعه و توانمندسازی ۱۲ منطقه اقتصادی خراسان رضوی را در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان برعهده گرفته اند، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان امضا شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنائی کشور هم با حضور در این گردهمایی گفت: عبور از تفکیک به تلفیق و عبور از تلفیق به فراگیرسازی سیاست سازمان آموزش وپرورش استثنائی در مواجهه با دانش آموزان تحت پوشش است و مناسب سازی مدارس پذیرا یکی از فعالیتهای اصلی است که مدیران مدارس باید انجام دهند.
سیدجواد حسینی نگاه برنامه محور، دانش محور و مشارکت محور را از شاخصههای مدیریت دانست و اظهار کرد: سند تحول بنیادین در وزارت آموزش وپرورش مورد وفاق تمام اجزا و ارکان نظام است و برنامه ریزی از کف تا ستاد در حوزه تعلیم و تربیت، باید بر مبنای آموزههای سند تحول بنیادین باشد.
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز با بیان اینکه آموزش وپرورش محور توسعه است، اظهار کرد: امروزه رویکرد نظامهای آموزش وپرورش در کشورهای توسعه یافته دنیا، مهارت آموزی و کارآفرینی است و در همین راستا در حال حاضر بیش از ۴۳ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه استان خراسان رضوی در رشتههای فنی وحرفهای و کارودانش تحصیل میکنند، درحالی که میانگین میزان دانش آموزان درحال تحصیل رشتههای فنی وحرفهای و کارودانش در کشور، ۳۸ درصد است و این آمار نشان میدهد که استان ما در زمینه توسعه متوازن، ۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
قاسم علی خدابنده افزود: آموزش وپرورش استان نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش وپرورش (مرکاپ) در کشور را با هدف دست یابی به توسعه مهارت آموزی افتتاح کرد و در این مرکز بستری فراهم شده است تا ایدههای دانش آموزی، تجاری سازی شده، به تولید داخلی، اشتغال زایی و رونق اقتصاد منجر شود.