صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اجرای طرح «محله ما» با دو گروه

  • کد خبر: ۱۱۷۳۰
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
در جلسه شورای‌ اجتماعی محله آبکوه مطرح شد
زمانی - ششمین جلسه شورای اجتماعی محله آبکوه با موضوع اجرای طرح «محله ما» آبکوه در حسینیه جوانان بنی‌هاشم برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، دبیر شورا‌های اجتماعی محلات منطقه در این جلسه اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در منطقه، مقرر شد در محله آبکوه دو گروه مجری طرح «محله ما» حضور یابند و براساس نیاز‌های محله و بافت آن، بخشی از مشکلات این محل را برطرف کنند.

محمد صدر افزود: براساس بودجه‌ای که در نظر گرفته شده است برای هر گروه طرح محله ما ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد. اعضای گروه‌ها چندین جلسه با اعضای دفتر توسعه محلات نیز داشته‌اند و به نظراتی در این‌باره دست یافته‌اند.
پورفتح‌ا...، یکی از سرپرست‌های طرح محله ما، نیز در این جلسه ابراز کرد: در فرآیند اجرای طرح محله ما ابتدا از اهالی نظرسنجی می‌کنیم. برای این‌کار از چند روش مانند نصب بنر و برگزاری جلسات استماع‌عمومی استفاده خواهیم کرد. در کنار آن می‌توان به مغازه‌ها نیز رفت و نظرات کاسبان را جویا شد.
وی ادامه داد: مساجد و محیط‌های باز مکان‌های مناسبی برای برگزاری جلسات به‌منظور ارائه طرح هستند. بنر نظرسنجی نیز در نقاطی از محله نصب خواهد شد که مردم در رفت و آمد باشند و هر گروه باید ۱۰۰۰ نظر را جمع‌آوری کند. در نهایت طرح در بهمن اجرا خواهد شد.
پورفتح‌ا... با تأکید بر خیابان‌های پررفت‌و آمد برای نصب بنر گفت: در بررسی‌های انجام شده چند نقطه در محل برای نصب بنر شناسایی شده است. از آنجایی که برای طرح محله ما باید بخش‌هایی در نظر گرفته شود که تعداد افراد زیادی از آن بهره ببرند، باید سراغ راسته‌های اصلی محله برویم.
وی افزود: از طرف دیگر به دلیل اجرای دو طرح در محل می‌توان نقاطی را درنظر گرفت که لبه بافت را هم درنظر داشته باشد. با وجود این براساس بررسی‌های انجام شده، راسته خیابان اصلی دستغیب ۱۱ تا ۱۹ و همچنین محدوده دستغیب ۱۱ تا زمین بازی به عنوان محور اجرای کار درنظر گرفته شده است. این سرپرست گره محله ما در آبکوه توضیح داد: تمام نقاط انتخاب شده به‌گونه‌ای است که با اجرای آن به طرح بافت مصوب سال ۹۵ خللی ایجاد نکند و با این طرح منطبق باشد تا پس از اجرای طرح مصوب از بین نرود. با وجود آن پس از جمع‌آوری نظرات و خواسته‌های مردم ممکن است محل‌های موردنظر تغییر کند.
پورفتح‌ا... ادامه داد: در نظرسنجی به نظرات بسیاری از اهالی باید توجه کرد و به همین دلیل نصب بنر‌ها و جلسات استماع باید در محل‌های مناسب انجام شود. حتی می‌توان بنر را در بازه‌های زمانی مشخص در مکان‌های مختلف نصب کرد تا نظرات بیشتری را جویا شد. برای استماع مساجد حسینی، جامع‌رضوی و حسینیه جوانان بنی‌هاشم گزینه‌های مناسبی هستند. در این راستا اولین جلسه استماع‌عمومی در مسجد جامع‌رضوی برگزار خواهد شد.
وی افزود: در کنار جلسات استماع، اهالی می‌توانند نظرات و خواسته‌هایشان را روی بنر‌ها بنویسند. نیرو‌های ما نیز در کنار بنر‌ها طرح را برای مردم توضیح خواهند داد. نکته مثبت نصب بنر ارتباط رودر رو با مردم و مکالمه با آن‌هاست.
قندچی دیگر سرپرست طرح «محله ما» در آبکوه نیز گفت: انتخاب دو گروه برای اجرای طرح «محله ما» در آبکوه نشان‌دهنده این است که آن محله اهمیت بسیاری داشته است درنتیجه کار ما نیز سخت‌تر می‌شود. با این حال دو گروه همسو باهم پیش خواهیم رفت تا درنهایت مردم از ما راضی باشند.
وی افزود: نقاط انتخاب‌شده مکان‌هایی هستند که اجتماع افراد بیشتر است و فقط برای این درنظرگرفته شده است که در آنجا بتوان به‌عنوان پایگاه نظرات مردم را جویا شد.
رئیس شورای اجتماعی محله آبکوه نیز در ادامه اظهار کرد: در اجرای طرح، بخش خیابان فرهاد نباید فراموش شود. همچنین خیابان‌های دستغیب ۱۳ و ۲۷ برای کار مناسب هستند. حتی می‌توان به جای دو نقطه در محل، چند نقطه مشخص و طرح جزء به جزء اجرا شود.
صدرا میردامادی ادامه داد: خواسته و انتظارات مردم با یکدیگر متفاوت است و حتی ممکن است خواستار اجرای طرح در محدوده‌ای باشند که نمی‌توان کاری انجام داد، زیرا اجرای طرح مصوب بافت نباید به طرح «محله ما» آسیبی برساند.
حمید صداقت یکی از نمایندگان شورای اجتماعی محله آبکوه نیز در این جلسه گفت: مردم این محل برای استفاده از فضای‌سبز و بازی به محله ششصددستگاه می‌روند. در اجرای طرح «محله ما»  باید به این موضوع توجه داشت که جایی شبیه آن در محله ایجاد کنیم تا مردم از همین محله استفاده کنند.
چوبدار دیگر نماینده شورای اجتماعی محله آبکوه ادامه داد: حاشیه خیابان آپادانا برای نصب بنر می‌تواند مناسب باشد. حتی می‌توان به جای دو بنر چند بنر کوچک‌تر نصب کرد تا نظرات بیشتری دریافت شود. علاوه‌براین اعضای طرح محله ما باید از محله بازدید و محله‌گردی کنند تا با توجه به تخصص خود بخش‌هایی که می‌توان طرح را اجرا کرد، بررسی و شناسایی کنند. گلمکانی یکی از نمایندگان این شورای‌اجتماعی گفت: در انتخاب این نقاط از لبه بافت نباید غافل شد. اگر بنر‌ها در این نقاط نصب شود، اهالی محل و کاسبان می‌توانند نظرات خود را ارائه دهند.
فتحی، نماینده ساکنان، نیز افزود: در اجرای طرح باید به آرامش و آسایش مردم توجه شود. برای توضیح کار به مردم باید از هم‌محله‌ای‌ها هم استفاده کرد تا مردم محله به طرح اعتماد کنند.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.