صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مشاور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه قدرت ایران اسلامی ترکیبی از قدرت معنایی و سخت است، گفت: دانشجویان ایرانی خارج از کشور، بخشی از قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند.

مهدی بی‌باک | شهرآرانیوز، سعید خطیب‌زاده در شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در محل هتل جم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دنیای جدید دنیای دیجیتال است و به معنای اعم کلمه معانی خاص خود را دارد.
مشاور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز دنیا در حال تغییر است و شما دانشجویان فرصت‌های گوناگونی دارید، افزود: ما به عنوان ایران و جمهوری اسلامی ایران موظف هستیم جایگاه خود را در این عرصه تغییرات به دست بیاوریم.
وی با بیان اینکه نظام بین‌الملل نظام کنش و واکنش است، تصریح کرد: تا پیش از این توانایی و قدرت کنش را نداشتیم اما به برکت جمهوری اسلامی ایران توان کنش را پیدا کردیم و در حال اقدام در عرصه جهانی هستیم.
خطیب زاده با طرح این پرسش مبنی بر اینکه اگر شما دانشجویان؛ تصمیم گیران جمهوری اسلامی ایران بودید دوس داشتید در بیرون مرزها چه تصویری از ایران بسازید؟، گفت: پاسخ این سوال نمایش قدرت جمهوری اسلامی ایران است چراکه دشمن امروز جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک تهدید می‌بیند.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز هویتی به ایران کهن بخشید که در تراز و مقیاس جهانی این کشور را قوی کرد‌. لذا باید گفت قدرت ایران اسلامی ترکیبی از قدرت معنایی و سخت است و دانشجویان ایرانی خارج از کشور، بخشی از قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند.
مشاور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان خواستار شد: نظام جمهوری اسلامی ایران حتما باید در نظام بین‌الملل ترجمه و تبیین شود.
لازم به ذکر است؛ در حاشیه این همایش کتاب تاریخ شفاهی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ایرانی در هند رونمایی شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.