سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

سهمیه ایثارگران در دانشگاه‌ها تبعیض نیست، عین عدالت است

  • کد خبر: ۱۱۷۶۱۱
  • ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲
سهمیه ایثارگران در دانشگاه‌ها تبعیض نیست، عین عدالت است
مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت عتف گفت: متاسفانه در فضای جامعه گاهی صحبت‌هایی در خصوص سهمیه ایثارگران می‌شود که باید گفت این سهمیه تبعیض نیست، عین عدالت است، زیرا این فرزندان آثار ناشی از مشکلات جنگ را در خانواده دارند.

گروه جامعه | شهرآرانیوز، سید فردین تقی زاده در مراسم اولین طرح بصریت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر سراسر کشور که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: امسال امور دانشجویان شاهد و ایثارگر چهار طرح ملی دارد. اولین طرح شامل طرح المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر است که بعد از یک وقفه ۹ ساله سومین المپیاد را امسال در هفته اول شهریور ماه به میزبانی دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌کند.

وی افزود: دومین طرح که برای اولین بار در حوزه شاهد و ایثارگر تدوین شده است جایزه سردار شهید قاسم سلیمانی است. این جایزه متعلق به نخبگان علمی که وارد دانشگاه شده‌اند. متاسفانه در فضای جامعه گاهی صحبت‌هایی در خصوص سهمیه ایثارگران می‌شود که باید گفت این سهمیه تبعیض نیست، عین عدالت است، زیرا این فرزندان آثار ناشی از مشکلات جنگ را در خانواده دارند.

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت عتف ادامه داد: در بین دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشجویانی که رتبه‌های عالی همچون رتبه زیر ۵۰۰ در گروه آزمایشی ریاضی‌فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی، رتبه زیر ۳۰۰ در کنکور زبان خارجه و هنر را کسب کردند. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد رتبه ۱ تا ۵ و در مقطع دکترا رتبه ۱ تا ۳ را کسب نمودند در شش ماه نخست سال تحصیلی جایزه را دریافت می‌کنند و از رقم کمک هزینه تحصیلی که در شش ماه اول سال تحصیلی ۹ میلیون تومان است. بهره‌مند می‌شوند. اگر این دانشجویان در ادامه تحصیل در کلاس جزو نفرات اول تا سوم باشند، می‌توانند از بورس تحصیلی استفاده کنند.

تقی‌زاده گفت: سومین طرح شامل برنامه جشنواره ملی قرآنی و فرهنگی ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر و چهارمین طرح شامل طرح ملی ضیافت ایثار است که با هدف بصیرت‌افزایی، افزایش فعالیت گروهی و شبکه‌سازی بین دانشجویان شاهد و ایثارگر از سراسر کشور برگزار می‌شود. قصد دارین این برنامه‌ها را بعد از اختتامیه همچنان ادامه دهیم. همکنین در پایان این دوره با همکاری بنیاد شهید کشور وقت دیداری با مقام معظم رهبری خواهیم داشت تا فرزندان شاهد و ایثارگر که در این طرح شرکت کردند، بتوانند رهبر معظم انقلاب را ملاقات کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->