صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

از ابتدای سال تاکنون؛

۱۰۳ عمل اهدای عضو از افراد مرگ مغزی در مشهد انجام شده است

  • کد خبر: ۱۱۸۹۳
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
مدیرامور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون۱۰۳ عمل اهدای عضو از اهدا کنندگان مرگ مغزی در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مرتضی طالبی با بیان اینکه پیوند اعضا از اهدا کنندگان مرگ مغزی از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی شد خاطر نشان کرد: در این مدت ۹۶۱ عمل اهدای عضو در این دانشگاه انجام شده است که این امر موجب نجات و ادامه زندگی ۳ هزار ۸۱۵ بیمار نیازمند به عضو شده است.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر عمل‌های پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گسترش یافته است و در حال حاضر پیوند قلب، کبد، قرنیه، کلیه، پوست و پانکراس در این دانشگاه انجام می‌شود خاطر نشان کرد: انجام ۷۵ عمل پیوند قلب، ۳۸۸ پیوند کبد، شش مورد پیوند همزمان کبد و کلیه و ۷ مورد پیوند کلیه و پانکراس از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.
مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تا کنون یک هزار و ۴۷۶ عمل پیوند کلیه در این دانشگاه انجام شده است افزود: در گذشته ۳۵ درصد عمل‌های پیوند کلیه از اهدا کنندگان مرگ مغزی بود که رقم در حال حاضر به ۸۸ درصد رسیده است.
دکتر طالبی با بیان اینکه تا کنون جان ۶۰۸ بیمار دچار سوختگی شدید با اهدای پوست از اهدا کنندگان مرگ مغزی نجات یافته است خاطر نشان کرد: تنها با اهدای چند سانتی متر از پوست اهدا کنندگان مرگ مغزی می‌توان به افرادی که دچار سوختگی‌های شدید شدند زندگی دوباره بخشید.

وی با بیان اینکه تا کنون ۸۳۴ پیوند قرنیه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است خاطر نشان کرد: در سال جاری با ۱۳۸ عمل پیوند قرنیه بیشترین میزان این نوع پیوند طی سال‌های اخیر انجام شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.