صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با موافقت نمایندگان؛

بخشی از ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۸۹۶
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه و در جریان بررسی لایحه دوفوریتی درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با ماده (۱۲) این لایحه موافقت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در ماده (۱۲) این لایحه آمده است: معادل دوازده در هزار ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی که حقوق ورودی آن‌ها وصول می‌شود، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) واریز شده تا به نسبت ۱۳ درصد (۱۳%) کلان شهرها، ۳۵ درصد (۳۵%) دهیاری‌ها و ۵۲ درصد (۵۲%) سایر شهرداری‌ها و بر اساس شاخص‌های جمعیت و کمتر توسعه‌یافتگی، صرف کمک و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گردد. وزارت کشور مکلف است وصولی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد براساس سهم‌های تعیین‌شده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز نماید و هرگونه برداشت از حساب تمرکز وجوه به جز پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ممنوع است.

همچنین نمایندگان با الحاق یک تبصره به این ماده با ۱۲۹ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این تبصره الحاقی آمده است: گزارش واریزی‌ها و نحوه توزیع منابع هر ۶ ماه یک بار به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شود.
 منبع: میزان

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.