صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راهداران این استان ماهانه لاشه دو هزار حیوان را که در برخورد با خودروها تلف شده‌اند از سطح جاده‌های خراسان رضوی جمع‌آوری می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رجایی افزود: برجای ماندن لاشه حیوانات تلف شده در سطح جاده‌ها تهدیدی جدی برای خودروهای درحال حرکت و ایمنی رفت و آمدهای جاده‌ای است، لذا پاکسازی مسیرها از لاشه حیوانات به‌طور جدی و همیشگی در دستور کار راهداری‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین جمع‌آوری و دفن لاشه حیوانات (بیشتر شامل سگ و گربه) تلف شده در مسیرهای جاده‌ای کاری سخت، آزاردهنده و بعضا تهدیدکننده برای سلامتی راهداران است بنابراین تجهیزات خاص این کار دراختیار راهداران قرار داده شده است.

رئیس اداره نگهداری راههای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راهداران خراسانی فعال در قالب ۲۰ اداره شهرستانی و شش معاونت تابعه آنها در سطح این استان هر روز صبح اقدام به جمع‌آوری لاشه حیوانات تلف شده از سطح جاده‌ها می‌کنند. 

وی افزود: فعالیت راهداران خراسان رضوی برای پاکسازی جاده‌ها از لاشه حیوانات تلف شده، در مسیر راه‌های پر رفت‌وآمد شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه بیشتر از دیگر مناطق استان خراسان رضوی است. 

رجایی بیان کرد: برخی حیوانات پس از تصادف با خودروها در جاده، زخمی شده و فورا تلف نمی‌شوند، لذا از محدوده جاده فاصله می‌گیرند و خارج از آن تلف می‌شوند. اما لاشه برخی از آنها در حریم جاده و شمار بیشتری در سطح جاده باقی می‌ماند که وظیفه جمع‌آوری آنها و پاکسازی جاده برعهده راهداران است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.