صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امنیت و انتظامی وزیر کشور گفت: نیروهای مرزبانی افغانستان به سمت نیروهای مرزبانی ایران تیراندازی کردند و متقابلاً نیروهای مرزبانی کشورمان پاسخ این تیراندازی را دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید میراحمدی با تشریح جزئیات درگیری میان نیرو‌های مرزبانی کشورمان با نیرو‌های طالبان، اظهار کرد: برابر گزارش‌های واصله، دیروز تعداد محدودی از نیرو‌های مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل ۵۶ و میل ۵۷ بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیزی زدند که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها، موضوع را مدیریت کرد و این مساله خاتمه یافت.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز در همان منطقه نیرو‌های مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک آمیز دیگری زدند و به سمت نیرو‌های مرزبانی ایران اقدام به تیراندازی کردند. متقابلاً نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ این تیراندازی را دادند. در ساعت یک و نیم بعد از ظهر و پس از حدود یک ساعت درگیری محدود، این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی خاتمه پیدا کرد.

معاون وزیر کشور در پایان تصریح کرد: لازم است نیرو‌های مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند. بار‌ها این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است تا این باعث نشود که تنش‌های محدود علیرغم خواست دو طرف صورت بگیرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.