صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در حریم رودخانه‌های خراسان رضوی اتراق نکنید

  • کد خبر: ۱۱۹۶۷۳
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
شهروندان باید از حضور غیر ضروری در ییلاقات اطراف شهر مشهد و برپاکردن چادر و اتراق در مجاورت مسیل‌ ها و مسیرهای رودخانه ها خودداری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: با توجه به هشدار امروز هواشناسی به منظور جلوگیری از خطرات جبران‌ ناپذیر سیلاب باید از هرگونه اتراق و تجاوز و تغییر در شرایط حریم و بستر رودخانه‌ ها در این استان پرهیز شود.

محمدرضا صادقی فرد ضمن هشدار سیلاب اعلام کرد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب  و بارش رگباری باران به ویژه در نیمه شمالی استان، شهروندان باید از حضور غیر ضروری در ییلاقات اطراف شهر مشهد و برپاکردن چادر و اتراق در مجاورت مسیل‌ ها، مسیرهای رودخانه و سطوح شیبدار به خصوص در شهرستان های کلات مشهد، طرقبه، شاندیز، فریمان، چناران و قوچان خودداری کنند.
 
وی با بیان اینکه رودخانه مسیل و محل عبور سیلاب است، بیان کرد: با عدم تجاوز به حریم و مسیر رودخانه، ایمنی ۱۰۰ درصد برای همه اهالی فراهم خواهد شد و هیچ کس درگیر سیلاب نخواهد شد.
 
صادقی فرد اضافه کرد: عبور و تردد از سیلاب به هیچ وجه توصیه نمی‌ شود چون با کمترین فشار آب ممکن است خطرات جبران ناپذیری متوجه شهروندان شود.
 
مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: گسترش و تشدید فعالیت رگبارهای موسمی و همچنین وقوع رگبار و رعد و برق در خراسان رضوی، باعث وقوع سیل در شهرستان کلات شده است، در کلات به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی و کوچک بودن حوضه آبریز، شدت بارش منجر به وقوع سیلاب در داخل شهر می‌ شود.
 
وی ادامه داد: با بهره‌ مندی از ظرفیت‌ ها و تکنولوژی‌ های نوین در شناخت به وقت و اعلام هشدارهای لازم در رخ دادن حادثه سیلابی، می‌ توان سطح آسیب و خطرات سیلاب پیش رو را به شکل محسوسی کاهش داد.
 
طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی در خراسان رضوی، در ساعات بعد از ظهر امروز شاهد افزایش ابرناکی در نیمه شمالی و وقوع بارش‌ های رگباری توام با رعد و برق، در نواحی مستعد بارش تگرگ، آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلاب در این ناحیه از استان هستیم.
 
منبع: صداوسیما
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.