صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کل بانک مرکزی:

رشد اقتصادی نیمه اول سال ۹۸ مثبت شد

  • کد خبر: ۱۲۰۶۸
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به رشد ۹.۵+ درصدی کشاورزی، رشد ۰.۴+ درصدی گروه صنعت و معدن و رشد ۱.۴- درصد خدمات در تابستان، گفت: در مجموع رشد ۰.۵+ درصدی برای نیمه اول سال ثبت می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با عنوان «یک خبر و یک تقدیر و یک نظر» نوشت: خبر خوب و امیدوارکننده! رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بدون نفت، در شش ماه اول سال ۱۳۹۸ است. در سه ماهه دوم سال، شاهد رشد ۹.۵+ درصدی کشاورزی و رشد ۰.۴+ درصدی گروه صنعت و معدن و رشد ۱.۴- درصد خدمات بودیم.

بنابراین، با ثبت رشد ۰.۶+ درصد در سه ماهه دوم سال، در مجموع رشد ۰.۵+ درصدی برای نیمه اول سال ثبت می‌شود. بخش نفت نیز شرایط خاص خود را دارد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در ادامه به موضوع تثبیت بازار ارز اشاره و اعلام کرد: حضور محکم بانک مرکزی و مدیریت اصولی و علمی بازار ارز یکبار دیگر ثبات نسبی را به بازار برگرداند. از همراهی مردم عزیز، که فضای لازم را به سفته بازان و دلالان ندادند و همراهی لازم را با بانک مرکزی داشتند، قدردانی می‌کنم.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش ارائه نظر خود نیز نوشت: نظر، مربوط است به سرنوشت دو لایحه پالرمو و CFT. یقین دارم اعضای مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام، حتما حساسیت موضوع و ضرورت تداوم مناسبات بانکی و پولی در شرایط تحریم را در نظر می‌گیرند. بپذیریم که بانک مرکزی، در حدی که در این شرایط بسیار سخت و حساس، تکلیف دارد، حقی هم در تصمیم سازی داشته باشد.
 
منبع: مهر
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.