صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برگزاری شب شعر «فیض حضور» در مشهد مقدس

  • کد خبر: ۱۲۲۰۴۶
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
بیست و چهارمین شب شعر مردمی «فیض حضور» با شعار یا لثارات الحسین به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی عدالتی مجد، دبیر شب شعر «فیض حضور»، با اعلام این خبر گفت: به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) و ایام محرم حسینی، بیست‌و‌چهارمین شب شعر مردمی «فیض حضور» با همت انجمن ادبی دعبل خزاعی و همکاری انجمن‌های ادبی‌مذهبی مشهد و مکتب بافت خانه خراسان برگزار می‌شود.

به گفته وی این شب شعر  سه‌شنبه، اول شهریور‌۱۴۰۱ برابر با ۲۵‌محرم  از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مکتب بافت واقع در بولوار وحدت، بین وحدت ۳ و ۵ برگزار خواهد شد.

عدالتی از شاعران و هنرمندان خواست آثار خود را درباره موضوعات محوری این همایش ادبی ارئه و به این ترتیب در این رویداد مشارکت کنند.

به گفته وی عاشورا، محرم و صفر حسینی و خون‌خواهی امام حسین(ع)، شهادت امام سجاد‌(ع)،  آثار علمی، معنوی و اجتماعی همچون صحیفه سجادیه، رساله حقوق و خطبه‌های افشاگرانه آن حضرت، شناخت ادبیات فاخر فارسی و عربی در معرفی امام سجاد‌(ع) از جمله اشعار فرزدق و ترجمه آن توسط ملا احمد جامی از محورهای این رویداد است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در این زمینه‌ها ارائه کنند.

عدالتی خاطرنشان کرد: در این مراسم یاد و خاطره شعرای در‌گذشته خراسان و استاد هوشنگ ابتهاج (سایه) گرامی داشته می‌شود.

شاعران علاقه‌مند به حضور در  رویداد شب شعر «فیض حضور» برای هماهنگی بیشتر می‌توانند با تلفن ۰۹۱۵۱۰۲۲۳۰۹ تماس برقرار کنند.

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.