شهرآرانیوز - تریلر جدید بازی موردانتظار Wo Long: Fallen Dynasty برای اولینبار گیمپلی واقعی این بازی را به نمایش میگذارد، اما هنوز چیزهای زیادی درباره عنوان جدید استودیو «تیم نینجا» وجود دارد که نمیدانیم. پس از ساخت دو قسمت از مجموعه Nioh، این استودیو تصمیم گرفت به سمتی تقریبا جدید برود؛ اما این مسیر جدید چقدر با ساختههای دیگر آنها متفاوت است؟
سایت IGN با فومیهیکو یاسودا و ماساکی یاماگیوا، تهیهکنندگان این بازی گفتوگو کرده و از آنها درباره تفاوتهای Wo Long با بازیهای قبی آنها پرسیده است. واضحترین چیزی که Wo Long را از عنوانهای قبلی «تیم نینجا» متمایز میکند، محیط آن است. به نظر میرسد که این لوکیشن جدید Wo Long را در سطوح مختلفی از Nioh متمایز میکند.
یاسودا در این باره میگوید: با انتخاب کشور چین برای محیط بازی، توانستیم مکانهایی با مقیاس بسیار بزرگتر از Nioh -که در ژاپن میگذشت- ایجاد کنیم. بازی جدید در مقام مقایسه، قلعهای بسیار بزرگتر است. کاوش در بازی هم عمودیتر شده است، زیرا شخصیت بازیکن در Wo Long میتواند بپرد.
مبارزات Nioh مبتنی بر مهارتهای نینجا و شمشیرهای سامورایی بود، اما مبارزات Wo Long تماماً براساس هنرهای رزمی چینی است. یاسودا در ادامه میگوید: «از لحاظ گیمپلی، بزرگترین تفاوت، تأکید بر سرعت است. اینجا هیچ نوار استقامتی شبیه چیزی که در Nioh بود وجود ندارد، بنابراین شما دائما با موقعیتهایی مواجه خواهید شد که باید فورا واکنش نشان دهید. شما میتوانید انتخاب کنید که تهاجمیتر بازی کنید، اما راههای جدیدی هم برای فرار از حملات دشمن وجود دارد.
نبودن نوار استقامت و وجود مبارزات سریعتر ما را به یاد بازی «سکیرو» استودیو «فرام سافتور» میاندازد، اما Yasuda و Yamagiwa به ما میگویند که برای آنها افزایش سرعت گیمپلی در بازیای که متمرکز بر هنرهای رزمی چینی است طبیعی به نظر میرسید.
یاماگیوا میگوید برای ساخت بازی حرکات واقعی هنرهای رزمی چینی ضبط شده، اما این حرکات برای مطابقت با اکشن ساختگی بازی کمی تغییر کردهاند.
تریلر جدید Wo Long این شخصیت را درحال استفاده از طیف گستردهای از انواع سلاح (نیزه و شمشیر بلند و شمشیر دوگانه) نشان میدهد. هم طراحی سلاحها و هم الگوهای حمله به طور قابل توجهی از نظر جریان با حرکات زمینیتر Nioh متفاوت است. یاماگیوا میگوید: «در بازی بیش از ۱۰ نوع سلاح مختلف برای انتخاب وجود خواهد داشت.»
از نظر سیستمی، بزرگترین تفاوت بازی Wo Long ممکن است سیستم رتبهبندی Morale آن باشد. در Wo Long، هم بازیکن و هم دشمنان دارای رتبه Morale هستند. اگر دشمن از درجه شما بالاتر باشد، شکستدادن آن دشوارتر خواهد بود. بازیکن میتواند با شکستدادن دشمنان رتبه خود را افزایش دهد، اما مُردن هم منجر به تنزل رتبه میشود. رتبهبندی دشمنان نیز تحتتأثیر رویارویی با بازیکن قرار میگیرد. یاماگیوا میگوید که این دینامیک جدید جنبه اساسی طراحی Wo Long است.
یاماگیوا درباره جزئیات دیگر گیمپلی میگوید: «طلسمهای جادوگری جدید زمانی باز میشوند که به رتبه بالاتری برسید ... بازیکن در طول نبرد میتواند جانوران الهی را نیز احضار کرد. در تریلر میتوانید احضار ققنوس سرخ یا پرنده سرخ را ببینید که یکی از جانوران افسانهای چین است. با پیشرفت در داستان، با این جانوران الهی بیشتر دوست خواهید شد.»
طبق قول معروف بروس لی که میگوید «فکر نکن، احساس کن»، در هنرهای رزمی چینی همهچیز درباره شهود است. به نظر میرسد که «تیم نینجا» میخواهد صادقانه این فلسفه را در Wo Long بگنجاند.
بازی Wo Long: Fallen Dynasty در اوایل سال ۲۰۲۳ برای کنسولهای ایکسباکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی عرضه میشود.