صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو در مشهد گفت: خراسان رضوی با مرکزیت مشهد یکی از قطب‌های آینده توسعه ملی ایران است.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن رضایی در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه خراسان با مرکزیت مشهد یکی از قطب‌های آینده توسعه ملی ایران است و ظرفیت بزرگی را برای توسعه صنعت در زمینه‌های مختلف دارد.

وی با بیان اینکه یکی از این صنایع می‌تواند خودروسازی باشد، نیز افزود: در استان خراسان رضوی و شهر مشهد دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری بسیار خوبی داریم که در رشته‌های فنی مهندسی و دیگر رشته‌ها فعالیت می‌کنند و به نظرم با وجود چنین مراکز رشدی باید همانند حلقه‌های یک زنجیره به صنایع استان پیوند بخورند تا تحول بزرگی ایجاد شود و از مونتاژگرایی فاصله بگیریم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر هم صنعت خودروی ملی ایران از مونتاژگرایی فاصله گرفته است، تصریح کرد: صنعت خودروسازی در ایران برای اتکا به خودش باید ۴ قدم را طی کند. اولین مرحله مونتاژ بوده که متاسفانه بیش از حد وقت رسیدن به یک خودروی پیشرفته در ایران را گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از آن مهندسی معکوس بوده که باید زودتر از این‌ها در کشور آغاز می‌شد. البته طرح و برنامه ریزی که برای واردات خودرو صورت گرفته دیگر مثل قبل نیست که فقط یک کار تجاری و دلال بازی باشد بلکه واردات خودرو در جهت تولید خوردوی ملی صورت می‌گیرد و نظارت‌ها در این مسیر بسیار زیاد خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.