صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تداوم گرما در خراسان رضوی (٢٩ شهریورماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۶۳۳۵
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دما با شیب کندی تا اوایل هفته آینده افزایش خواهد داشت.

گروه جامعه| شهرآرانیوز، مرتضی اثمری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ١٠ درجه خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ٣٧ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان سبزوار با ۴٠ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی افزود: طی شبانه‌روز گذشته دمای هوای مشهد بین ١۶ و ٣٢ درجه در نوسان بوده است و امروز دمای هوای این کلان‌شهر بدون تغییر نسبت به روز گذشته در گرم‌ترین ساعات ٣٢ درجه و در خنک‌ترین ساعات ١۶ درجه خواهد بود.

اثمری ادامه داد: با بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با توجه به استقرار جوی پایدار در سطح استان شاهد آسمانی صاف در غالب نقاط استان خواهیم بود و این وضعیت تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. وزش باد برای نوار شرقی و جنوبی استان نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود و دما با شیب کندی تا اوایل هفته آینده افزایش خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز آسمان مشهد صاف و در برخی ساعات وزش‌باد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته ٨٣ بوده است، هم‌اکنون نیز شاخص کیفیت هوا ٩٢ در شرایط قابل قبول قرار گرفته است.

بر این اساس این شرایط هوایی عوارض بهداشتی، احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین احتمال تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی در بیماران قلبی و سالمندان را در پیش دارد. از همین رو توصیه می‌شود افراد خیلی حساس در صورت امکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین را کاهش دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.