صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برخورد با باند‌های بزرگ قاچاق کالا و ارز در اولویت است

  • کد خبر: ۱۲۶۸۰
  • ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: باند‌ها و شبکه‌های سازمان یافته قاچاق باید در اولویت مبارزه و مقابله باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن جعفری در هفتمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه دارند تا به تولیدکنندگان در راستای ایجاد اشتغال کمک کنند.
وی بیان کرد: سیاست استاندار خراسان رضوی با توجه به اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان این بوده است که از تولیدکنندگان با اولویت روستا‌ها و شهر‌ها حمایت شود، در این راستا اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و امیدواریم این اقدامات مثبت تداوم پیدا کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر جنگ اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: علی‌رغم اعلام کاهش درآمد‌های نفتی و جنگ اقتصادی، هنوز در حوزه اقتصاد آرایش جنگی به خود نگرفته‌ایم؛ لذا از کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظار می‌رود، متناسب با تهدیدات دشمن تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند.
جعفری گفت: خاکریز مقابله با قاچاق کالا از حالت دفاعی به سمت حالت آفندی یا حمله باید تغییر پیدا کند، لذا در این راستا شایسته است اعضای کمیسیون طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای مبارزه جدی‌تر با قاچاقچیان ارائه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گشت‌های مشترک باید افزایش یابند، خاطرنشان کرد: در این راستا انتظار داریم دستگاه‌هایی که به موجب قانون وظیفه داشته و متولی هستند برای خود در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز نقشی تعریف کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مانند یک پازل است، تصریح کرد: هر دستگاهی به اندازه خود در مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقش دارد و باید بر اساس وظایف تعریف شده به وظیفه یا نقش خود عمل کند.
جعفری اظهار کرد: باند‌ها و شبکه‌های سازمان یافته قاچاق باید در اولویت مبارزه و مقابله باشند، چرا که کاهش این باند‌ها تاثیرات قابل توجهی در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در خراسان رضوی خواهد داشت.
در ادامه این جلسه دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی، ضمن ارائه گزارشی در خصوص عملکرد هشت ماهه دستگاه‌های اجرایی استان، متذکر شد: کشفیات دستگاه‌های اجرایی در هشت ماهه سال جاری ۲ هزار و ۷۰۴ میلیارد ریال برآورد شد که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است. از این تعداد سهم پلیس ۷۹ درصد، سازمان صمت ۱۲ درصد، گمرک ۶ درصد و مرزبانی ۳ درصد بوده است.
رسول فرزادفر ابراز کرد: در طی هشت ماه گذشته تعداد ۲ هزار ۷۹۴ پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۹۵ پرونده محکوم شده و تعداد ۳۹۵ پرونده هم تبرئه شده‌اند

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.