صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

احیای فرهنگسرای کودک و آینده در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۸۶۰۷
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: یکی از تاکیدات ویژه شورای شهر به شهرداری، احیاء فرهنگسرای کودک و آینده است؛ این فرهنگسرا در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند اهداف مشترکی را پیش ببرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصحی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کودکان و نوجوانان، اظهارکرد: براساس یکی از احادیث، اگر مفهومی در کودکی به یک فرد آموزش داده شود، همچون نقش، روی سنگ ماندگار خواهد بود و هیچ‌گاه پاک نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان را باید از سنین خردسالی با فرهنگ‌های مختلف، در قالب آموزش و بازدید و ... آشنا کرد، گفت: یکی از تاکیدات ویژه شورای شهر به شهرداری، احیاء فرهنگسرای کودک و آینده است؛ این فرهنگسرا در تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند اهداف مشترکی را پیش ببرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: پرورش کودکان و نوجوانان، اولویت مدیریت شهری در این دوره است و نسبت به این حوزه باید نگاه آسیب‌شناسانه داشته باشیم چراکه این نسل، آینده و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی را تامین می‌کند.

ناصحی تصریح کرد: فریاد هویت سر می‌دهیم و به دنبال احیاء آن هستیم، ولی نماد‌های هویتی را به کودکان خود معرفی نمی‌کنیم.

وی گفت: یکی از نکات حائز اهمیت که باید مورد توجه قرار گیرد، تاریخ شفاهی خانوادگی است؛ پروژه‌هایی برای انتقال مفاهیم تاریخی و هویتی به کودکان، در قالب پروژه‌‎های تاریخ شفاهی باید طراحی شود.

ناصحی اظهارکرد: مشهدالرضا (ع) در عرصه فرهنگی و هنری، جریان‌ساز بوده و این مهم را در تمام حوزه‌ها مشاهده کرده‌ایم؛ این شهر پایلوت جریانات فرهنگی و اجتماعی می‌تواند باشد.

وی گفت: از مسئولان فرهنگی شهرداری انتظار داریم که موضوعات مختلف حوزه خود را در قالب علمی، هنرمندانه، فنی و متناسب با سن مخاطب دنبال کنند و هدف‌گذاری عینی شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.