صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سید عبدالله ارجائی گفت: ما می توانیم مشهد را به مرکز علوم وفنون سینمایی تبدیل کنیم.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد مقدس در برنامه‌ «هفته مهر سینمای ایران» که در پردیس سینمایی «پارک بازار» نخستین پردیس سینمایی حاشیه شهر مشهد، برگزار شد گفت: ما می‌توانیم مشهد را به مرکز علوم وفنون سینمایی تبدیل کنیم.

طبق سخنان سید عبدالله ارجائی این کار راحت است، اگر عزم ملی و توان جمعی و بسیج همگانی وجود داشته باشد چون زیرساخت‌ها در مشهد وجود دارد.

ارجائی با بیان اینکه سالانه ۳۰ میلون نفر زائر در مشهد تردد می کنند، تاکید کرد: این افراد می‌توانند به راحتی پیام را انتقال دهند. یکی از اهداف دوره ششم مدریت شهری نیز این مدل دیپلماسی بوده که یکی از ابعاد آن هنر است و یکی از این هنرها مسلما هنر سینما است.

دوره ششم مدیریت شهری حامی سینماگران است

شهردار مشهد مقدس در ادامه افزود: کاری که هنر با احساسات می‌کند همان کاری است که استدلال و استنتاج با عقل می‌کند. هر احساسی هم در مقابل هنر تسلیم می‌شود از این‌رو ما به راحتی می‌توانیم با هنر غنی ایرانی‌مان دنیا را تحت شعاع قرار داده و پیام‌مان را به دنیا انتقال بدهیم.

وی تصریح کرد: من عرصه سینما را تاثیرگذار می‌دانم و اعلام می‌کنم که دوره ششم مدیریت شهری حامی سینماگران خواهد بود به ویژه آن‌ها که به ابعاد اصلی مشهد بپردازند.

شهردار مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود و در توصیف ویژگی‌های شهر مشهد گفت: مشهد شهر امام رضا(ع) است؛ شهری جوان نسبت به کهن شهرهای دنیا که در مقایسه با آن‌ها نوجوانی بیش نیست و در مقایسه با کهن شهرهای خودمان هم همین است. شهری که از یک باغ خصوصی تبدیل شده به شهری ۳ میلیون نفری، اکنون می‌تواند فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، آداب و سنن و اهداف انقلاب اسلامی که به خاطر آن به وجود آمده است را به کل دنیا منتقل کند. 

به گفته شهردار مشهد اهمیت دادن به هنر سینما و حمایت از سینماگران مشهدی می‌تواند این مهم را در مشهد برآورده سازد. 


بیشتر بخوانید: «هفته سینمای مهر ایران» در مشهد برگزار شد


 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.