صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بارش‌ باران در خراسان رضوی (٨ آبان‌ماه ١۴٠١)

  • کد خبر: ۱۳۲۰۰۵
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز بارش‌های پراکنده باران در مناطقی از استان به‌ویژه مرکز و شرق استان پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای امشب و فردا صبح در مناطق مستعد تشکیل مه و کاهش میدان دید را خواهیم داشت.

گروه جامعه|شهرآرانیوز، آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیشابور با کمینه دمای ۵ درجه سردترین و نیشابور با بیشینه دمای ٢٨ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بردسکن ۵۴ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است و بیشترین مقدار بارش ٠.٩ میلی‌متر از شهرستان درگز گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی شبانه‌روز گذشته دمای هوای مشهد بین ١١ و ٢٢ درجه در نوسان بوده است، افزود: امروز دمای هوای این کلان‌شهر در گرم‌ترین ساعات به ١۵ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ٨ درجه خواهد رسید.

فاروقی ادامه داد: با بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای امروز بارش‌های پراکنده باران در مناطقی از استان به‌ویژه مرکز و شرق استان پیش‌بینی می‌شود. همچنین برای امشب و فردا صبح در مناطق مستعد تشکیل مه و کاهش میدان دید را خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از بعدازظهر روز دوشنبه از سمت غرب استان به‌تدریج افزایش ابر را خواهیم داشت به‌گونه‌ای که در بخش‌های از غرب و جنوب غرب احتمال بارش‌های پراکنده باران وجود دارد. گفتنی است از سه‌شنبه بر میزان و گستردگی بارش‌ها به‌خصوص در نیمه شمالی استان افزوده خواهد شد و این وضعیت به‌تناوب تا پایان هفته ادامه دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به میزان بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر و احتمال جاری‌شدن سیلاب در مناطق شمالی استان دور از انتظار نیست. همچنین روز سه‌شنبه در اغلب مناطق وزش باد شدید را خواهیم داشت و روند افزایش دما از اواسط روز فردا آغاز تا اوایل صبح روز چهارشنبه ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای امروز مشهد، به‌احتمال بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته ٧٠ بوده است. هم‌اکنون نیز شاخص کیفیت هوا ۵۵ در شرایط قابل قبول قرار گرفته است. بیشترین بار آلودگی از ایستگاه خاقانی با عدد شاخص ۹۱ در شرایط قابل قبول به ثبت رسیده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.