صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ضمن اشاره به کاهش دما، گفت: فعالیت سامانه بارش تا چهارشنبه هفته جاری در استان به‌تناوب با شدت و ضعف ادامه دارد.

گروه جامعه|شهرآرانیوز، آیدا فاروقی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ریوش با کمینه دمای ٣ درجه سردترین و مهولات با بیشینه دمای ٢۵ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از رشتخوار ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده و بیشترین میزان بارش از تایباد ۴.۶ میلی‌متر ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین طی این مدت دمای هوای مشهد بین ٩ و ١٩ درجه در نوسان بوده است و امروز دمای هوای این کلان‌شهر در گرم‌ترین ساعات به ١٨ درجه و در خنک‌ترین ساعات به ٧درجه خواهد رسید.

فاروقی ادامه داد: فعالیت سامانه بارش تا چهارشنبه هفته جاری در استان به‌تناوب با شدت و ضعف ادامه دارد. با توجه به کاهش دما در مناطق مستعد بارش باران و برف را خواهیم داشت. ضمن اینکه طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد شدید به‌صورت موقتی در سطح استان آغاز خواهد شد که در مناطق جنوبی وزش باد همراه با گردوخاک، کاهش میدان دید و کیفیت هوا است.

وی اضافه کرد:روند کاهش دما از روز دوشنبه آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و طی این مدت کمینه دمای هوای مناطق کوهستانی به کمتر از صفر درجه خواهد رسید. همچنین طی این مدت در مناطق مستعد تشکیل مه و کاهش میدان دید را شاهد خواهیم بود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص کلی ۶٩ بود و هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا ٨٢ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سرافرازان، مفتح، خیام شمالی، خاقانی، شهر، شهید آوینی، کریمی و چمن در شرایط پاک قرار دارد. گفتنی است؛ ایستگاه پایانه امام رضا (ع) در شرایط پاک قرار دارد.