صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ضمن ابراز نگرانی از اوضاع افغانستان هشدار داد که با فرا رسیدن فصل زمستان شرایط انسانی در این کشور وخیم‌تر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «ایلوا فیلون» رئیس دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان اظهارداشت: با فرا رسیدن فصل زمستان شرایط در افغانستان وخیم‌تر خواهد شد و برای رسیدگی به نیازمندان در این کشور به حمایت‌های قوی بین‌المللی نیاز است.

وی در گزارشی گفت: در حال حاضر، نزدیک به ۲۰ میلیون نفر در افغانستان به مواد غذایی کافی دسترسی ندارند و همچنان بیش از ۲۴ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

صلیب سرخ ابراز نگرانی کرد بحران انسانی در افغانستان میلیون‌ها نفر را به فقر و تنگدستی سوق خواهد داد.

«فیلون» گفت: زنان و کودکان یتیم بدترین آسیب‌دیدگان بحران بشری کنونی در افغانستان هستند و در بسیاری از موارد قادر به خوردن یک وعده غذایی مناسب در روز نیستند.

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، نزدیک به ۱۹ میلیون نفر، سطوح بالایی از عدم مصونیت غذایی را در افغانستان تجربه می‌کنند و بیش از ۳۴هزار کودک مبتلا به سوتغذیه شدید در سال جاری میلادی در مراکز درمانی بستری شده اند. از سوی دیگر، سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل با توجه به وضعیت کنونی افغانستان تخمین می‌زند که تا نوامبر سال جاری میلادی بیش از ۱۳ میلیون نفر در شرایط بحرانی و نزدیک به هفت میلیون نفر در شرایط اضطراری غذایی قرار گیرند.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.