صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد با اشاره به سهمیه ۳۴ هزار میلیارد تومانی از بانک مسکن در کسر از بدهی‌هایش به بانک مرکزی گفت: مدیریت‌های شهری می‌توانند باتمرکز بر این موضوع این رقم را برای توسعه حمل و نقل عمومی جذب کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا کلائی در نشست هم‌اندیشی جمعی از روسای شورا‌های اسلامی و شهرداران کلانشهر‌های کشور که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: این کار می‌تواند تاثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی کنونی هوای شهر‌ها داشته باشد و تمرکز بر این ۳۴ هزار میلیارد تومان که بانک مسکن درحال حاضر انگیزه‌ای برای تسویه آن ندارد، می‌تواند اتفقات خوبی را در این حوزه از خودبرجای گذارد.

وی با بیان این که براین این منظور می‌توان یک گروه ویژه و نمایندگان تام‌الاختیار در شهرداری‌ها پیگیر ماجرا باشند، ادامه داد: با این نگاه می‌توان ظرف یکی دو ماه نسبت به اخذ این مبلغ قابل توجه برای ورود اتوبوس‌های گازی اقدام کرد.

شهردار مشهد مقدس همچنین با اشاره به لایحه‌ای که سازمان شهرداری‌ها درخصوص امور اداری و استخدامی به مجلس ارسال کرده است، بیان کرد: این لایحه انصافا لایحه خوبی است که متاسفانه به دلیل استقلالی که به شهرداری‌ها درباره برخی مواد استخدامی می‌دهد، مورد مخالفت سازمان استخدامی و اداری واقع شده است.
وی از تصویب این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: با این حال به دلیل آن که برای این لایحه فوریتی قید نشده لازم است که شهرداری‌ها با پای کار آوردن نمایندگان شهرهایشان و جمع‌آوری ۶۰ امضا موضوع را به صحن علنی بیاورند.
کلائی با گلایه از برخی ناهماهنگی‌های موجود در ارسال برخی لوایح مربوط به شهرداری‌‎ها به مراجع تصمیم ساز عنوان کرد: درگذشته شهرداری تهران به صورت جداگانه اتفاقات مرتبط شهری را با شهرداری‌ها هماهنک می‌کرد، اما ارسال لایحه ماده ۱۰۰ بدون هماهنگی با شهرداری‌ها این ضرورت را ایجاد کرد که جلسات بیشتری در این زمینه‌ها داشته باشیم.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.