صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نرخ تورم در خراسان رضوی چقدر است؟ (۶ آذرماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۳۶۹۶۸
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی از کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه استان در آبان سال جاری نسبت به ماه قبل از آن خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا جمشیدی اظهار کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان ۵۱.۶ و در مناطق روستایی ۵۲.۶ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۱.۹ و در مناطق روستایی نیز ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در آبان سال جاری نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور نیز ۴۸.۱ درصد است، افزود: این شاخص در مقایسه با ماه قبل از آن ۰.۵ درصد کاهش یافته است. همچنین این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۷.۳ و خانوارهای روستائی ۵۲.۳ درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰.۴ و ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای استان در آبان سال جاری ۱.۶ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۰.۸ درصد کاهش یافته است.

جمشیدی ادامه داد: این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۱.۷ و نقاط روستائی ۱.۲ درصد است که به ترتیب ۱.۲ درصد کاهش و ۰.۵ درصد افزایش یافته است.  

وی با بیان اینکه در آبان ماه سال جاری نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز ۲.۱ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد کاهش یافته، تصریح کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۲.۱ و نقاط روستائی نیز ۲.۱ درصد است که به ترتیب ۱.۱ درصد کاهش و ۰.۱ درصد افزایش یافته است.  

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان سال جاری در کل خانوارهای استان ۴۵.۲ درصد است که نسبت به ماه قبل ۱.۴ درصد افزایش یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان ۴۴.۵ و نقاط روستائی ۴۷.۶ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۱.۴ و ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری در خانوارهای کل کشور ۴۴ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۱.۱ درصد افزایش یافته، تصریح کرد: این شاخص برای خانوارهای شهری کشور ۴۳.۳ و نقاط روستائی ۴۷.۴ درصد است که به ترتیب یک و ۱.۲ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی تاکید کرد: در آبان سال جاری تورم نقطه به نقطه کل خانوار استان در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۹.۳، پوشاک و کفش ۵۷.۸، مسکن ۳۰.۱ وگروه بهداشت و درمان ۴۰.۸ درصد بوده است. این ارقام برای کشور به ترتیب ۶۷.۷، ۴۶.۷، ۳۹.۲ و ۴۱.۵ درصد است.  

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی، وی افزود: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۵۴۶.۲، مناطق شهری ۵۲۴.۳ و نقاط روستائی ۶۴۱.۴ است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.