به گزارش شهرآرانیوز، یکی از دغدغههای قدیمی اهالی ساکن در انتهای بولوار رسالت، باریکی مسیر پل دهرود و انتهای این بولوار است؛ عرض پل دهرود هماکنون ۹ متر بهصورت رفتوبرگشت است که مسیر باریک موجب ایجاد ترافیک نزدیک ۳۰۰ تا ۵۰۰ متری در دو طرف پل میشود.
براین اساس یک مسیر با عرض ۱۰.۵ متر و عرض سوارهرو ۹ متر و طول ۸۰ متر ساخته میشود و هزینه ۸۰ میلیارد تومانی برای ساخت این پل بهصورت ۵۰ درصدی بین شهرداری مشهد و دولت تقسیم میشود و پروژه طی ۱۰ ماه به بهرهبرداری خواهد رسید.
از جمله اهداف این پروژه میتوان به کاهش گره ترافیک چند کیلومتری و کم شدن زمان سفر در بولوار رسالت شمالی، کاهش زمان سفر ساکنان محدوده منطقه سه به محدوده ناحیه منفصل قرقی و شهرک مهرگان، افزایش ایمنی تردد و بهینه سازی معابر ترافیکی محدوده پروژه و کاهش آلودگی محیط و بهبود منظر و سیمای شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان منطقه و روستای در مسیر جاده سیمان اشاره کرد.
گفتنی است؛ این پروژه نیازمند ۱۵ هزار متر مکعب خاکبرداری و پی کنی، پنج هزار متر مکعب خاکریزی، سه هزار و ۵۰۰ متر مربع قالب بندی، چهار هزار متر مکعب بتن ریزی، ۵۵۰ تن آرماتور و کابل، پنج هزار متر طول جدول کاری و دو هزار تن آسفالت است.