صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش ۹ درصدی صادرات کالا از خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۳۷۹۴۲
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
ناظر گمرکات خراسان رضوی از کاهش ۹ درصدی صادرات کالا و رشد ۲۵ درصدی واردات کالا از گمرکات این استان در ۸ ماهه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، ناظر گمرکات خرسان رضوی امروز شنبه ۱۲آذر ماه در نشست خبری مشترک با معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی،  عملکرد ۸ماهه گمرکات استان را  اعلام کرد.

جواد جعفری گفت: در ۸ ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش صادرات داشتیم. در ماه نخست امسال نسبت به سال قبل این کاهش صادرات ۵۵ درصد بود علت اصلی این است که عمده صادرات از خراسان رضوی به مقصد افغانستان انجام می‌شود و از آنجا که افغانستان درگیر تحولات بود روند صادرات به این کشور در ماه‌های نخست امسال دچار تغییراتی شده بود و این مسئله روی آمار صادرات خراسا ن رضوی تاثیر گذاشت.

وی درباره آمار واردات استان نیز گفت: در ۸ ماهه امسال، شاهد رشد ۲۵ درصدی واردات از طریق گمرکات استان بودیم. علت رشد واردات نیز این استان که واحد‌های تولیدی سایر استان‌ها اقناع شدند که تشریفات گمرکی ترخیص را از استان ما انجام بدهند، این اقدام به رشد اشتغال در استان نیز کمک می‌کند.

مدیر گمرک مشهد درباره مشکلات قدیمی در پایانه مرزی ایران و ترکمنستان نیز گفت: مشکلات با گمرک ترکمنستان حل شده است. درباره افزایش ساعت کار نیز طرف ترکمنستان اعلام کرده است که بنا به تقاضای ما انجام خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: در پنجمین اجلاس مشترک اقتصادی هیئت‌های هرات و خراسان رضوی تفاهم خوبی برای  بازسازی گمرک اسلام قلعه انجام شد. این اقدام منجر به تسهیل ترانزیت کالا در مرز اسلام قلعه-دوغارون خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.