صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر تحصیلات عالی (علوم) طالبان گفت این وزارت استادانی با تحصیلات مدرن را به مدرسه‌های دینی معرفی خواهد کرد و مضامین درسی نیز تغییر خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ندامحمد ندیم، وزیرعلوم طالبان در سفرش به ولایت خوست گفت کار روی تغییر مضامی درسی دانشگاه‌‌ها جریان دارد و کتابهایی که در ۵۰ یا ۶۰ سال گذشته در دانشگاه‌ها تدریس شده اند، باید حذف شوند.

به گفته‌ او، تدریس مضمون‌های قدیمی اکنون هیچ سودی ندارد و این مضمون‌ها باید با مضمون‌های جدید که در دانشگاه‌های دیگر کشورها تدریس می‌شود، جایگزین شود تا دانشجویان ما با دانشجویان دیگر کشورها در یک سطح قرار گیرند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در دیدار با مسئولان دانشگاه‌های دولتی و خصوصی حوزه‌ جنوب‌شرق این کشور، افزوده است که عالمان مدرسه‌های دینی در سراسر کشور از آن‌ها خواسته اند تا استادانی با تحصیلات مدرن را به مدرسه‌های دینی معرفی کنند.

ندیم تأکید کرد که طالبان کار روی مدرن‌سازی نصاب آموزشی مدرسه‌های دینی را آغاز کرده است و با این تغییرات استادان دانشگاه‌ها می‌توانند در مدرسه‌های دینی تدریس کنند که با این کار، شکاف‌ها میان مدرسه‌های دینی و دانشگاه‌ها از بین خواهد رفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.