صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ایرانیان از سفر به خارج از کشور محروم شده‌اند

  • کد خبر: ۱۴۰۳۰۵
  • ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
  • ۱
رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران گفت: ایرانی‌ها توان مالی و امکان سفر به خارج از کشور را ندارند و خواسته یا ناخواسته از گردشگری در عرصه بین‌المللی محروم شده‌اند.

گروه جامعه | شهرآرانیوز، فرید جواهرزاده در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره وضعیت گردشگری ایران بیان کرد: با نگاهی به وضعیت گردشگری موجود در ایران مطابق آمار مرکز آمار ایران، می‌توان گفت که ایرانی‌ها توان مالی و امکان سفر به خارج از کشور را ندارند و خواسته یا ناخواسته از گردشگری در عرصه بین‌المللی محروم شده‌اند.

وی ادامه داد: اگر کشوری می‌خواهد در صنعت گردشگری وضعیت مناسب، پویا و فعالی داشته باشد و مردم آن بتوانند از خدمات در این حوزه به‌درستی بهره‌مند شوند، لازم است که علاوه بر وجود توان مالی لازم، مردم نیز تمایل به استفاده از خدمات حوزه سفر و گردشگری را داشته باشند.

جواهرزاده با اشاره به دلایل رغبت کم مردم به سفر و گردشگری خاطرنشان کرد: ‎در همین حال، اقبال کم مردم به استفاده از خدمات تورلیدری و کم‌توجهی به آژانس‌های مسافرتی عملا موجب شده است رونق اقتصادی در صنعت گردشگری شکل نگیرد. وضعیت موجود به نظر بیش از هر چیزی به وضعیت اقتصادی نامناسب مردم و در مرحله بعد به نبود فرهنگ صحیح در زمینه سفر و بی‌توجهی به امر آموزش از سوی متولیان امر بازمی‌گردد.

‎وی با اشاره به اینکه ‎سخن‌گفتن از گردشگری به‌مثابه حرف‌زدن از یک فعل حرام نیست، تأکید کرد: در حالی که گردشگری در جهان به‌شدت در حال توسعه و تغییر است، هنوز فهم ما از آن بسیار ناچیز است و نمی‌توانیم خودمان را با شرایط و تقاضا‌های آینده وفق دهیم و همچنان در مدیریت گردشگری ناکارآمد عمل می‌کنیم.

رئیس انجمن علمی طبیعت‌گردی ایران تصریح کرد: ‎خلأ دانش در شناخت کافی از برخی اصول گردشگری و چگونگی برنامه‌ریزی توسعه گردشگری ممکن است به توسعه نامتوازن گردشگری منجر شود و پیامد‌های منفی فراوانی برای مقاصد گردشگری کشور ایجاد کند. ‎بی‌شک در دوره‌ای قرار داریم که باید توسعه علمی گردشگری با سرعت بیشتری ادامه دهیم تا به جایگاه خود دست یابیم و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که در سایه تعامل همه‌جانبه، مشارکت فعال جوامع علمی و صنفی، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی گردشگری باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
g
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
بله دیگه هرنوع تفریح وخوشی ازاین ملت گرفته شده