صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر خارجه نیکاراگوئه با بیان اینکه افول ایالات متحده آمریکا نزدیک شده است، گفت: دنیا در تغییر هدف جدید به سر می‌برد و در آستانه چندجانبه‌گرایی دولت‌های مستقل است.

به گزارش شهرآرانیوز، دنیس مونکادا در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران (TDF ۲۰۲۲) که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: از دولت جمهوری اسلامی ایران و برادرم آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای سازماندهی سومین نشست تهران تشکر می‌کنم و سلام رییس جمهور نیکاراگوئه را ابلاغ می‌کنم.

وزیر خارجه نیکاراگوئه افزود: دنیا در تغییر هدف جدید به سر می‌برد و در آستانه چندجانبه‌گرایی و دولت‌های مستقل است.

وی با بیان اینکه شعار سیاست ایران شامل سیاست و همسایگی است و بر حقوق بین‌الملل و توسعه روابط بر پایه اعتماد تاکید دارد، اظهار داشت: ما پرچم‌های عادلانه را برای خیر بشریت افراشته می‌کنیم.

مونکادا با اشاره به جنگ اوکراین ادامه داد: دولت آمریکا با نقض حقوق بین الملل از کشور‌های اتحادیه اروپا و اوکراین به ابزاری برای هجمه علیه روسیه و مرز روسیه استفاده کرده و صلح و امنیت بین‌المللی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی نیکاراگوئه روابط کشورش با ایران را دوستانه، بردارانه و ضد امپریالیستی توصیف کرد و با تاکید بر حمایت نیکاراگوئه از دولت و ملت ایران گفت: اعتقاد ما به دوستی چندجانبه گرایانه و برای صلح و امنیت و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه افول ایالات متحده نزدیک شده و شرایط برای قطع تحمیل‌های امپریالیستی فراهم است، افزود: نشست تهران می‌تواند فرصتی را فراهم کند که راه برای همکاری ملت‌های دنیا باز شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.