صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست خراسان رضوی گفت: رصد فضای مجازی طی ۹ ماه گذشته از سال جاری، منجر به کشف و شناسایی ۱۰ فقره جرم در حوزه تجاوز به محیط زیست شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا افزود: در پی رصد فضای مجازی توسط مأموران یگان حفاظت و همکاری و مشارکت مردم و دوستداران محیط زیست، از ابتدای امسال ۸۴ مورد گزارش دریافت و بررسی در این زمینه انجام شد که ۱۰ مورد آن منجر به کشف جرم شد.

وی بیان کرد: این تخلفات شامل خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری، نمایش تخلف و شکار غیرمجاز، تجاوز به حریم محیط زیست و‌... می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین طی این مدت ۶۹ فقره پرونده تخلفات محیط زیستی در استان قبل از ارتکاب جرم و شروع به شکار، شناسایی و با متخلفان برخورد شد.

شعبانی گفت: طی ۹ ماه گذشته از سال جاری تعداد ۷۷۸ متخلف شکار و صید در استان با تشکیل ۵۰۹ پرونده در مراجع قضایی دستگیر شدند که ۳۱ میلیارد ریال به محیط زیست خراسان رضوی خسارت زدند.

وی ادامه داد: از این متخلفان ۱۲۹ سلاح شکاری توقیف و سه هزار عدد انواع فشنگ شکاری ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:‌ در این مدت ۱۱۴ قطعه ماهی، ۱۱۹ رأس لاشه شکار از گونه‌هایی مانند قوچ، میش، کل، بز، آهو و گزار و ۳۳۱ قطعه پرندگان شکار شده به‌همراه ۵۶۲ قطعه انواع تاکسیدرمی حیوانات و پرندگان کشف شده است.

شعبانی همچنین با اشاره به تخلف زنده‌گیری حیوانات با هدف فروش آنان افزود: تعداد ۳۷ بره زنده قوچ و میش، کل و بز و آهو از شکارچیان غیرمجاز کشف، ضبط و پس از تیمار و آماده‌سازی در محیط زیست رها شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.