صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات امروز جلسه دولت گفت: وزرای ارشاد و علوم به کارگروه اقتصاد دیجیتال افزوده شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری‌جهرمی در حاشیه امروز هیئت دولت ضمن اشاره به مصوبات جلسه هیئت وزیران اظهار داشت: پس از ارائه آخرین گزارش سازمان برنامه و بودجه از لایحه بودجه، رأی گیری و رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی حاضر شده و لایحه را تقدیم کرد. پیش از این و در ۱۸ جلسه تمام جزئیات بودجه به تصویب وزیران رسیده بود.

سخنگوی دولت افزود: هیأت دولت امروز همچنین با افزوده شدن وزرای ارشاد و علوم به کارگروه اقتصاد دیجیتال موافقت کرد. پیش از این هیأت وزیران کارگروهی را به منظور حمایت موثر از اقتصاد دیجیتال به تصویب رسانده و اختیارت وزیران به این کارگروه تفویض شده بود در جهت تقویت آن و توسعه ابعاد و زوایا؛ این دو وزیر به اعضای کارگروه اضافه شدند و دبیرخانه این کارگروه هم در اختیار وزارت ارتباطات است.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: به پیشنهاد وزارت امورخارجه، دولت لایحه معاهده سازمان ملل درخصوص استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قرارداد‌های بین‌المللی، موافقت کرد تا تقدیم مجلس شود و تجار و فعالان اقتصادی بتوانند از ارتباطات الکترونیکی در تعامل با طرف‌های خارجی استفاده کنند و ایران هم به عضویت این معاهده درآید. همچنین در خصوص نحوه تشکیل جلسات و چگونگی اتخاذ تصمیمات هیأت داوری هم بنا به پیشنهاد وزارت دادگستری و تأیید معاونت حقوقی اصلاحاتی در آیین‌نامه صورت گرفت. این سه مصوبه روز یکشنبه تصویب شد و امروز هم اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو به منظور رفع ایراد شورای نگهبان در هیأت وزیران بررسی و اصلاح شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است به دلیل بارش برف و باران در بسیاری از استان‌های کشور و کاهش شدید دمای هوا تعطیلی سراسری برقرار شود؟، اظهار داشت: به‌منظور مدیریت مصرف انرژی در ساعات کاری ممکن است تغییراتی به وجود بیاید از جمله اینکه ساعات کاری کاهش یابد. تصمیم در این زمینه در هر استان برعهده کارگروهی است که مدیریت آن با استاندار است، اما تعطیلی سراسری در دستور کار نیست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.