رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است علت شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان کرمانشاه چه بود؟ (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هشدار ایران به گروه ۷: تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: آیین‌نامه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به تصویب رسید

  • کد خبر: ۱۳۵۰۱۵
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
سخنگوی دولت: آیین‌نامه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به تصویب رسید
سخنگوی دولت از موافقت هیأت دولت با عضویت وزیر اقتصاد در شورای‌عالی کار خبر داد و درباه آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور گفت: تراز تجاری جمعی به شدت مثبت و صادرات ما، بسیار بیشتر از واردات است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به مصوبات هیأت وزیران اظهار داشت: هیأت دولت با عضویت وزیر اقتصاد به‌عنوان یکی از نمایندگان هیأت وزیران در شورای‌عالی کار موافقت کرد که با توجه به آثار متعدد تصمیمات این شورا، دکتر خاندوزی جایگزین دکتر دوستعلی شد.

سخنگوی دولت یکی دیگر از مصوبات هیأت دولت را در زمینه ارز عنوان و بیان کرد: در نشست امروز آیین‌نامه اجرایی مربوط به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور به تصویب رسید و قرار شد کارگروه مربوطه در دبیرخانه‌ی بانک مرکزی تشکیل شود.

وی ادامه داد: با احتساب صادرات در حوزه‌های انرژی، نفت و گمرک، تراز تجاری ما به شدت مثبت است و بسیار بیشتر از واردات، صادرات داریم.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: این آیین‌نامه به‌منظور مدیریت این اقلام صاداراتی و ارز‌هایی که از آن برمی‌گردد و یکپارچگی بیشتر آن‌ها تصویب شده که امیدواریم در مدیریت ارز موثرتر از گذشته باشد.

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به تأکید دولت بر حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشور گفت: در راستای حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشور به ویژه در بخش خصوصی و غیر دولتی، آیین‌نامه‌ای از مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین‌المللی به تصویب رسید که براساس آن وزارت صمت و دستگاه‌های مرتبط مکلف شدند تولیدکنندگانی که محصولات را براساس استاندارد‌های روز جهان تولید می‌کنند، مورد حمایت قرار دهند.

وی تصریح کرد: براساس این آیین‌نامه، دستگاه‌های مکلف باید حمایت‌های لازم را برای صادرات این محصوات و ارائه مشوقات درنظر بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->