صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

برودت شدید هوا و سرما باعث زمین گیر شدن ۴ رام قطار مسافربری در مسیر تهران - مشهد شد.

سرهنگ جواد جهانشیری معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی برودت هوا و دمای منفی ۲۸ درجه در شهرستان فریمان شب گذشته با اعلام یخ زدگی کمپرسورهای قطار در مسیر رفت و برگشت حرکت چهار قطار مسافربری در فواصل مختلف مختل شد که با گزارش به پلیس دستورات ویژه از سوی فرمانده ای انتظامی استان خراسان رضوی صادر و هماهنگی های لازم با آماده باش نیروهای انتظامی در شهرستان فریمان و کاشمر و تربت حیدریه اقدامات لازم انجام شد.

وی گفت:‌ در این عملیات تیم های امداد و نجات هلال احمر محموله پتو برای مسافران که در برف و بوران گرفتار شده بودند ارسال کردند و همچنین با همکاری اتوبوس رانی ۴۰ دستگاه اتوبوس به منظور انتقال مسافران به مشهد و حرم مطهر رضوی اعزام شد.

به گزارش شهرآرانیوز روز گذشته نیز قطار قم - مشهد به مدت بیش از ۱۰ ساعت در ایستگاه فریمان متوقف شده بود. علت توقف این قطار نیز یخ زدگی سیستم ترمز آن به علت سرمای زیاد هوا اعلام شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
برای حل این مشکل باید مسولین رو به جای قطارها تعویض کنیم
علی مختاری
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
علی مختاری:
گازوئیل سوخت موتورهای دیزلی در دمای محیط زیر صفر درجه سانتیگراد شروع به کریستال شدن و تغییر به حالت ژله ای میکند که به این وضعیت یخ زدگی گازوئیل میگویند.این مسئله موجب ایجاد نارسائی و حتی قطع جریان سوخت در موتورهای دیزلی از جمله قطار،کامیون،کامیونت و دیزل ژنراتورهای تولید برق و از کار افتادن آنها میشود.برای پیشگیری از بروز این مشکل درد سر ساز باید از مکمل ضد یخ گازوئیل مناسب استفاده نمود.از ما گفتن و از شما اقدام.
ناشناس
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
سرمای شدید،دست کسی نیست و پیش میاد و گاهی پیش بینی نشده،سامانه در حرکتِ،و اومد فریمان ،
اما قطار با تجهیزات چینی رده پائین، فرسوده و قدیمی رو مسئولین باید پاسخگو باشن.