صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه فروشندگان روغن موتور‌ در مشهد، گفت:‌ با توجه به برودت هوا میزان اقبال مردم به ضدیخ افزایش داشته‌، اما افزایش قیمتی ‌در این زمینه وجود نداشته است.

حامد یزدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره بازار داغ این روزهای ضدیخ در مشهد اظهار کرد: قیمت ضدیخ‌های ایرانی حداقل از لیتری ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان است. از ضدیخ باید قبل از فصل سرما استفاده شود، اما در فصل‌های سرد، برخی به‌دلیل کم‌بودن میزان مایع ضدیخ در خودرو‌شان مراجعه می‌کنند. 

رئیس اتحادیه فروشندگان روغن موتور مشهد درباره مزایای استفاده از ضدیخ در خودرو گفت: ضدیخ یا ضدجوش مایع مورد نیاز اصلی برای هر خودروست که برای جلوگیری از یخ‌زدگی و جوش‌آوردن استفاده می‌شود. بودن ضدیخ در رادیاتور خودرو باعث افزایش مقاومت خودرو در برابر دما و جلوگیری از جوش‌آوردن می‌شود.

یزدی‌زاده توضیح داد: میزان تحمل یخ‌زدگی به نسبت مخلوط آب و مایع ضدیخ بستگی دارد. میزان ضدیخ ، آب و نسبت آن‌ها یکی از موارد مهمی است که هنگام استفاده از ضدیخ باید به آن دقت کرد. 

او ادامه داد: اگر میزان ضدیخ بیش از حد لازم باشد، علاوه بر آنکه عملکرد ضدیخ مختل می‌شود، این امر به افزایش استهلاک قطعات خودرو نیز منجر خواهد شد.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور بیان کرد: از سوی دیگر چنانچه میزان ضد‌یخ کمتر از مقدار لازم باشد، دیگر خنک‌کنندگی لازم را نمی‌توان از ضدیخ انتظار داشت‌ و همچنین خوردگی قطعات نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.