صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر نفت در مشهد: مصرف گاز در کشور رکورد زد 

  • کد خبر: ۱۴۵۵۰۱
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
وزیر نفت گفت: با تدابیر انجام شده، تعمیرات اساسی و اقدامات در سکو‌های تولید گاز، افزایش ظرفیت تولید گاز در این ایام در حال رقم خوردن است.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اوجی  صبح امروز (یکشنبه، ۲۵ دی‌ماه)، در سفری به مشهد مقدس به‌منظور رفع نگرانی‌ها از احتمال افت فشار در پنج استان شمالی کشور (خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان و شرق مازندران) اظهارداشت: بدین طریق تولید گاز خام نزدیک به ۹۹۰ میلیون متر مکعب و تولید گاز شیرین خروجی از پالایشگاه نیز به ۸۴۸ میلیون متر مکعب رسیده است که رکورد بی نظیری است.

وی افزود: مصرف گاز در کشور با توجه به سرمای کم سابقه طی چند روز گذشته رکورد جدیدی زد، به طوریکه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف مصرف شد.

وزیر نفت ادامه داد: از روز‌های ابتدایی که موضوع قطع گاز ترکمنستان به دلیل سرمای بی سابقه در این کشور رخ داد، آن‌ها صادرات گاز به خراسان رضوی را قطع کردند که با تدابیر اندیشیده شده شبکه انتقال انجام و مصرف مدیریت شد.

اوجی خاطرنشان کرد: در هر سه استان خراسان و استان‌های گلستان و مازندران به سرعت ستاد سوخت و بحران تشکیل و با همکاری خوب استانداران کشور، خوشبختانه با همکاری افراد در صنعت نفت و گاز اوضاع مدیریت شد تا مردم دچار چالش نشوند.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.