صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به نخست وزیر عراق توصیه می‌کنم اگر می‌خواهد در مورد خلیج فارس اظهارنظری کند اول کمی سواد تاریخی خود را بالا ببرد و حرف‌های سفارشی نزند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود عباس‌زاده مشکینی با اشاره اظهارات نخست وزیر عراق و استفاده از نامی جعلی برای خلیج فارس گفت: نظام سلطه بعد از نا امیدی از نتیجه فشار‌هایی که به جمهوری اسلامی وارد کرد و اعتراف به نقش تعیین کننده کشورمان در منطقه و همچنین شکست پروژه ایران‌هراسی به‌دنبال ایجاد پروژه‌ی دیگری با جعلیات تاریخی است.

وی افزود: ما باید هوشیار باشیم و بدانیم پشت این اختلاف افکنی چه کشوری است، آمریکا عراق را اشغال کرد و صد‌ها هزار سلطه به جای ثبت رساند و کشور‌های منطقه باید دشمن شناس باشند.

وی با بیان اینکه ملت ایران و عراق پیوستگی زیادی دارند تصریح کرد: ایران در غم‌ها و شادی‌های عراقی‌ها کنار آن‌ها بوده و به نخست وزیر عراق توصیه می‌کنم اگر می‌خواهد در مورد خلیج فارس اظهارنظری کند لازم است کمی سواد تاریخی خود را بالا ببرد و حرف‌های سفارشی نزند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: استراتژی نظام ما دیپلماسی فعال است و در عمل هم باید این استراتژی خود را نشان دهد و همه مناسبات و رویداد‌های سیاسی دنیا و منطقه حضور فعال داشته باشیم و البته فکر می‌کنم اخطاری جدی به عراق داده شده، اما در انعکاس آن با توجه به اهمیت روابط ما و عراق به نحو دیگری عمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: خلیج فارس از جمله موضوعاتی است که مورد اتفاق نظر همه ملت ماست و سنی، شیعه، اصلاح طلب و اصولگرا همه و همه نسبت به آن حساسیت دارند، و موضوعی نیست که کسی از آن کوتاه بیاید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.