صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با موافقت نمایندگان مجلس صورت گرفت:

تصویب الحاق دو بندر به چابهار همزمان با سفر رییس مجلس به مناطق سیل زده

  • کد خبر: ۱۴۷۴۹
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
 همزمان با وقوع سیل گسترده در سیستان و بلوچستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار موافقت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری_ صنعتی چابهار و الحاق دو بندر به این منطقه آزاد در حالی امروز به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که رییس مجلس هم اکنون برای سرکشی به مناطق سیل زده چابهار و بازدید از روند امداد رسانی در سیستان و بلوچستان به سر می‌برد.

دکتر علی لاریجانی یکشنبه، دو روز پیش از این تصویب در حاشیه نشست ، پیگیری مصوبات توسعه‌ای سیستان و بلوچستان" که با حضور چهار وزیر، دبیر شورای عالی مناطق اقتصاد و استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد، از انتقال گاز به مجتمع‌های پتروشیمی چابهار ظرف یک سال و نیم آینده، اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو به راه آهن چابهار-زاهدان، پیگیری تصویب فاینانس برای احداث فرودگاه چابهار، الحاق دو بندر به این منطقه آزاد و پیش بینی اعتبار لازم برای تکمیل سه پروژه بیمارستانی در سیستان و بلوچستان در بودجه ۹۹ خبر داد‌ه بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار را بررسی کرده و با ۱۶۸ رای موافق و ۱۹ رای مخالف و چهار ممتنع آن را به تصویب رساندند.

در ادامه نمایندگان ماده واحده این لایحه را بررسی کرده و با ۱۵۵ رای موافق، ۱۸ رای مخالف و چهار رای ممتنع به تصویب رساندند.

براساس این ماده، محدوده‌ای به مساحت ۶۷ هزار و ۸۷۱ هکتار به شرح نقشه پیوست به محدوده منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار الحاق می‌شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.