صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش قاچاق سازمان‌یافته در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۴۸۰
  • ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
کشفیات مظنون به قاچاق به مرز ۶۰ میلیارد تومان رسید

فرزانه شهامت - دبیر کمیسیون هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از کاهش پانزده‌درصدی باندهای قاچاق متلاشی‌شده در 3 ماه‌‌ نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
به گزارش شهرآرا، رسول فرزادفرد تعداد باندهای دستگیر‌شده را 11مورد اعلام کرد و افزود: کل متهمان دستگیر‌شده 2207 نفر است که در مقایسه با پارسال 11 درصد رشد را نشان می‌دهد. اگر کشفیات اعلام‌شده از سوی این مقام مسئول را مبنای قضاوت قرار دهیم، می‌توان گفت قاچاق سازمان‌یافته در استان طی مدت یادشده کاهش و کشف قاچاق‌‌ انفرادی افزایش یافته است. وی میزان کشف کالاهای مظنون به قاچاق از سوی دستگاه‌های کاشف طی 3 ماه‌ نخست امسال را 591 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با پارسال 7 درصد رشد را نشان می‌‌دهد. فرزاد‌فرد با اشاره به میزان وصول جرائم، گریزی به وضعیت استان در سال 93 زد و گفت: در این سال، میزان وصولی‌ها 4 درصدِ جرائم تعیین شده بود که رقم کوچکی به شمار می‌آمد. با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار شد تا سال 97‌ این میزان به 40 درصد برسد. خوشبختانه عملکرد صدوبیست‌وهفت‌میلیاردی وصولی پارسال که معادل 35 درصد کل جرائم تعیین شده بود نشان داد به افق ترسیم‌شده نزدیک شده‌ایم.
او میزان جریمه تعیین‌شده در 3 ماه‌ نخست امسال را 55 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مقدار 16میلیارد ریال معادل 5/29 درصد وصول شده است. پارسال در مدت مشابه، میزان جریمه 41 میلیارد ریال و وصولی‌ها 25 میلیارد ریال معادل 61درصد بود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی ارزش ریالی کالاهای ممنوعه کشف‌شده را 36میلیارد ریال بیان کرد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 37 درصد کاهش داشته است. او این را هم گفت که کاهش ارزش ریالی به معنای کاهش میزان کشفیات نیست.
فرزادفرد از مشروبات الکلی به عنوان یکی از کالاهای ممنوعه یاد و اضافه کرد: از فروردین تا انتهای خرداد امسال، 49 هزار و 361 بطر و قوطی مشروبات الکلی به ارزش 31 میلیارد ریال کشف شده است که از نظر تعداد، 6 درصد افزایش و از نظر ارزش، 43درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وضعیت کشفیات در 16 قلم کالایی هدف سؤال دیگری بود که در پاسخ به آن گفت: ارزش ریالی کالاهای هدف کشف‌شده 241 میلیارد ریال است. در صدر کشفیات، مواد غذایی با 58 میلیارد ریال و لوازم آرایشی با 42‌میلیارد ریال و منسوجات (پوشاک و پارچه) با 29 میلیارد ریال قرار دارد.
او در بخش دیگری از صحبت‌هایش به میزان فروش و صادرات نفت‌گاز به افغانستان اشاره کرد که به 40 میلیون و 408 هزار لیتر بالغ می‌شود. فرزادفرد گفت: پارسال این میزان، 29 میلیون لیتر بود. افزایش آمار فروش رسمی با کاهش هفت‌درصدی کشفیات قاچاق همراه بوده است که به‌وضوح نشان می‌دهد تسهیل در صادرات موجب کاهش قاچاق می‌شود.
او اضافه کرد: در نگاهی کلان‌تر، کشفیات قاچاق فراورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت‌گاز، نفت سفید و نفت کوره بالغ بر 298 هزار لیتر است که در مقایسه با پارسال 17 درصد رشد کرده است. به گفته وی، این گزارش عملکرد ماحصل تلاش پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرک، سازمان صمت و مرزبانی بوده است که به‌ترتیب بیشترین میزان کشفیات را داشته‌اند. 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.