صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: هوشیاری مرغداران موجب کنترل مطلوب و کاهش چشمگیر کانون‌های بیماری آنگارا در طیور استان شده است.

شهرآرانیوز؛ دکتر علیرضا شهرام شرقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: توجه به رعایت تمامی الزامات بهداشتی و توصیه‌های انجام شده از جمله تهیه جوجه از مزارع مادر اعمال واکسیناسیون به موقع و رعایت اصول قرنطینه‌ای از جمله مواردی است که موجب کنترل خوب بیماری در استان شده است.

این مسوول ادامه داد: به رغم اینکه سال گذشته در استان ۷۴ کانون بیماری آنگارا در استان داشته‌ایم، امسال طی ۶ ماه اخیر تعداد ۲ واحد مبتلا به این بیماری شناسایی و اقدامات معدوم سازی لازم انجام شده است.

شرقی بیان کرد: علاوه بر این کلیه مزارع مرغ مادر استان بر علیه بیماری آنگارا به طور کامل واکسینه شده‌اند زیراجوجه‌ای تولیدی این مزارع به سراسر کشورارسال می‌شوند؛ به این ترتیب جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی ادامه داد: خراسان رضوی تامین کننده بخش عمده گوشت و تخم‌مرغ کشور است، بنابر این حفاظت از صنعت پرورش طیور این استان از درگیری با بیماریهای این حوزه یک الزام حیاتی است.

"آنگارا" نوعی بیماری عفونی مسری در بین طیور با ابتلا و تلفات زیاد است که به طور معمول بین جوجه‌های مرغ گوشتی با عمر سه تا پنج هفته بروز می‌کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.