صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی گفت: دوطرفه کردن تبادل کالا در بازارچه مرزی دوغارون در تایباد به نفع مرزنشینان کشورهای ایران و افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در حاشیه سفر به تایباد و بازدید از بازارچه مرزی دوغارون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمادگی داریم زمینه دوطرفه کردن تبادل کالا در بازارچه مرزی دوغارون را با هدف انتفاع مرزنشینان فراهم کنیم.

وی با تأکید بر اهمیت مرز دوغارون در حوزه تجاری و مسافری افزود: هدف نهادهای اقتصادی، برطرف کردن مشکلات و مسائل مرتبط در این گذرگاه زمینی بین‌المللی است.

نظری بیان کرد: با اجرای طرح‌های جامع پایانه و بازارچه مرزی دوغارون بسیاری از مشکلات در حوزه سرعت‌بخشی به ترددها و خدمات‌دهی رفع خواهد شد و منجر به تسهیل و روان‌سازی ترانزیت کالا میان ۲ کشور ایران و افغانستان می‌شود.

وی با بیان اینکه نابسامانی‌های مدیریتی در مرز دوغارون نسبت به گذشته در حال بهبود است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های فعال در این معبر با هماهنگی و سرعت بالا موانع را رفع کنند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در راستای دوطرفه کردن تبادل کالا در بازارچه مرزی دوغارون قرار است جلساتی برای بررسی ابعاد و میزان اجرایی شدن آن با مسئولان مربوطه برگزار شود تا هرچه بهتر مردم از مزایای اقتصادی مرزها منفعت کسب کنند.

سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات، سه میلیارد دلار ترانزیت خروجی و ۲۰ میلیون دلار واردات از طریق مرز دوغارون بین ایران و افغانستان انجام می‌شود.

همچنین گمرک دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا به‌شمار می‌رود و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.

منبع: yjc

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.