صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از بعدازظهر امروز تا اوایل هفته آینده استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ زهرا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته شهرستان  قوچان با دمای هوای منفی ٣ درجه و  سرخس با دمای هوای ٢٠ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی  بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بجستان با ١١ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین ١درجه و ٢۴ درجه در نوسان بوده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١٨ درجه و در سردترین ساعات به ۴ درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعدازظهر امروز تا اوایل هفته آینده استان تحت تاثیر سامانه ناپایدار جوی قرار می‌گیرد که ضمن افزایش ابرناکی، سرعت وزش باد شاهد وقوع بارش‌های رگباری در نواحی مستعد توام با رعد و برق و بارش تگرگ در غالب نقاط استان به ویژه نیمه جنوبی خواهیم بود.

فاروقی تاکید کرد: از روز چهارشنبه همراه با کاهش محسوس دما بارش‌ها در برخی نقاط به ویژه نیمه شمالی استان به صورت برف پیش‌بینی می‌شود که در نواحی مستعد سبب ایجاد کولاک برف، تشکیل مه، کاهش میدان دید، لغزندگی و یخ‌زدگی محورهای جاده‌ای استان خواهد بود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد کیفیت هوای این کلانشهر در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ١٠۶ بود و هم‌اکنون با عدد شاخص ١٢۶ در شرایط ناسالم قرار دارد. 

در این شرایط احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان ایجاد می‌شود . لذا توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان بفعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.