ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار هولناک مسجد موسی بن جعفر تبریز + ویدئو افزایش مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن نخبگان ویدئو | خفگی چوپان همراه با ۱۰۰ رأس گوسفندش در تریلی (۸ فروردین ۱۴۰۳) تعیین تکلیف معوقات مالیاتی ۱۵ هزار میلیارد ریالی گروه موسوم به امیرمنصور آریا
سرخط خبرها

بارش‌ها کیفیت هوای مشهد را برای دومین روز پیاپی پاک کرد (۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۴۹۷۰۸
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
بارش‌ها کیفیت هوای مشهد را برای دومین روز پیاپی پاک کرد (۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۱)
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد با کاهش حجم آلاینده‌ها در پی تغییرات جوی و بارش نزولات آسمانی، در روز ۲۱ بهمن‌ماه برای دومین روز پیاپی در شرایط پاک قرار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اله‌پورافزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته، نشانگر هوای پاک با عدد ۳۹ است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (طی یک تا ۲ ساعت گذشته) با عدد ۳۵، نیز نشان از پاک بودن هوا دارد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شاخص کیفیت هوای در کلیه ۲۳ ایستگاه دارای سنجش هوای کلانشهر مشهد در شرایط پاک است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این روز‌ها پدیده وارونگی هوا موجب تخلیه نشدن آلاینده‌ها و ماندگاری آن‌ها در سطح تنفسی می‌شود که در روز‌های آلوده بیماران قلبی، تنفسی، زنان باردار و کودکان برای حفظ سلامتی خود باید از تردد در سطح شهر پرهیز کنند، اما در روز‌های دارای هوای پاک و سالم شهروندان می‌توانند پیاده روی و از هوای خوب با هدف حفظ سلامتی‌شان استفاده کنند که امروز یکی از همان روزهاست.

اله‌پور افزود: با این حال همچنان شایسته است که شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری، نقش موثر خود در بهبود کیفیت هوای این شهر را ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی نیز نشانگر وضعیت اضطراری و بالاتر از عدد ۳۰۰ هم نمایانگر وضعیت بحرانی آلودگی هواست.

افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو روزانه در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد رفت و آمد می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->