صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۳۷.۸ میلیون دلار صنایع دستی خراسان رضوی صادر شد

  • کد خبر: ۱۴۹۹۷۴
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه مجموعا ۳۷.۸ میلیون دلار صنایع دستی از این استان به کشور‌های دیگر صادر شده است.

رضا ابراهیم‌نیا روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: این میزان صادرات صنایع دستی طی ۹ ماه در حالی است که در تمام سال گذشته ۵۶ میلیون دلار ارزش صنایع دستی صارداتی خراسان رضوی بود و امسال حتما رشد خوبی را در این رابطه تجربه خواهیم کرد.

وی بیان کرد: به ترتیب صادرات سنگ، گوهر سنگ، گلیم و دست بافته‌های سنتی و زیور آلات بیشترین سهم را از صادارات صنایع دستی استان به خود اختصاص داده‌اند.

این مسوول گفت: هم اکنون بیش از ۲۲ هزار صنعتگر در حوزه هنر‌های سنتی و صنایع دستی در استان فعالیت دارند که چهار هزار و ۶۸۷ نفر آنان دارای مجوز معتبر و کارت صنعتگری هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع ۲۹۴ رشته صنایع دستی شناخته شده در کشور، ۹۲ رشته در خراسان رضوی وجود دارد، افزود: چهار رشته رنگرزی سنتی، چاروق دوزی، نمدمالی و قفل‌سازی سنتی نیز اکنون در استان احیا شده است.

ابراهیم نیا اظهارکرد: این استان هم اکنون با پرداخت حدود ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه کل کشور، رتبه اول کشور را دارد.

معاون صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همچنین امسال اعطای تسهیلات حمایتی از محل مشاغل خانگی در استان ۵۶ میلیارد تومان بوده است.