صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر آموزش و پرورش گفت: مشارکت در آموزش و پرورش این نیست که همه پول بدهند بلکه باید ماموریت‌ها را هم‌راستا کنیم و درکمان از مشارکت را سامان دهیم.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محسن حاجی میرزایی عصر پنجشنبه در گردهمای سالانه شورا‌های آموزش وپرورش استان خراسان رضوی گفت: مشارکت آموزش و پرورش و جامعه در جهت تعلیم و تربیت امری خطیر و راهبردی برای ما محسوب می‌شود و طریقه‌ای که امروز با توجه به تجربیات داخلی و بین‌المللی و همچنین مبانی نظری مورد تاکید است رسیدن به الگوی سنجیده‌ای از مشارکت جامعه با آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: خلاصه‌ترین تعریف ماموریت آموزش وپرورش این است که آدم‌هایی را تربیت کند که بتوانند در زندگی روی پای خود بایستند از انفعال نجات یابند و از حقوق خود دفاع کنند و باید بدانیم این کار بدون مشارکت امکان‌پذیر نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حیاتی‌ترین دوران زندگی دانش‌آموز در اختیار خانواده است و بخش اندکی از آن در اختیار آموزش وپرورش است و برای آموزش زیست شرافتمندانه باید ما با خانواده و جامعه هم راستا باشیم و به چارچوب مشترکی با هم برسیم تا به این ترتیب اهداف تحقق یابد.

حاجی میرزایی افزود: باید با خانواده به یک چشم‌انداز مشترک برسیم و به یک تقاضای روشن از آنچه می‌خواهیم دست یابیم تا تلاش خانواده و ما هم افزا و در جهت اهداف باشدد، اما متاسفانه تا کنون به این مهم نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین ماموریت‌های شورای آموزش و پرورش ایجاد این اشتراکات مبتنی بر بوم و منطقه است، چون آموزش‌های دانش‌آموز باید مبتنی و بر اساس نیاز‌های جامعه باشد تا بتواند پس از فارغ التحصیلی با استفاده از آن‌ها در جامعه آسان و مفید باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رشد و توسعه پایدار در هیچ جامعه‌ای محقق نمی‌شود مگر اینکه تحول درعرصه یادگیری آن جامعه اتفاق بیفتد و باید یادگیری جامعه را سازماندهی کرد و آنجاست که می‌توان امیدوار بود که اهداف محقق شود.

حاجی میرزایی افزود: هم اکنون به دنبال چند تالیف کردن برخی کتاب‌های آموزشی هستیم تا از این طریق بنا به نیاز مدارس در مناطق مختلف یک تالیف را انتخاب و همان را تدریس کنند.

در پایان این مراسم از چند نفر از فعالان شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که طی یک سال گذشته فعالیت موثری داشته‌اند قدردانی شد.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.