رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه نشست رمضانی رئیسی با خیّران + فیلم
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ درصد فضای آموزشی کشور ایمن نیست

  • کد خبر: ۱۴۹۸۹
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
وزیر آموزش و پرورش: ۳۰ درصد فضای آموزشی کشور ایمن نیست
وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد فضای آموزشی کشور برای تحصیل دانش‌آموزان ایمن نیست و سال‌هاست که منابع موجود این وزارتخانه امکان اصلاح آن را نداده است.
به گزارش شهرآرانیوز، محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه، ۲۶ دی‌ماه در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی افزود: بودجه سال ۹۹ در شرایط خاصی تنظیم شده و با وجود همه مشکلات ۲۷ هزار میلیارد ریال برای توسعه، بهبود و مقاوم سازی فضا‌های آموزشی در نظر گرفته شد که کمیسیون تلفیق با آن موافقت کرده است.
وی ادامه داد: بودجه آموزش و پرورش در مقایسه با بخش بهداشت، سلامت، کشاورزی و خدمات از رشد بیشتری برخوردار بوده، اما این بودجه برای حل همه مشکلات کافی نیست.
وی گفت: بیش از ۹۰ درصد بودجه آموزش و پرورش در سال جاری تخصیص یافته و برای ادامه روال جاری تا پایان سال باید ۱۱۰ درصد از بودجه پیش‌بینی شده را دریافت کنیم.
حاجی میرزایی افزود: دغدغه‌های امروز آموزش و پرورش متنوع و گسترده است و سرانه دانش‌آموزی به دلیل محدودیت منابع فقط به مناطق محروم اختصاص یافته است.

خیرین نیشابور در حوزه‌های مختلف پیش‌قدم هستند

فرماندار نیشابور نیز در این جلسه گفت: خیرین نیشابور در حوزه‌های مختلف مانند بهداشت، محیط زیست، آموزش و پرورش و بحران آب پیش‌قدم هستند که نشان از بلوغ فکری مردم این شهرستان است.
علیرضا قامتی افزود: یکی از این خیرین آقای وکیلی است که تاکنون ۸۰ مدرسه در نیشابور ساخته است و امروز ۱۴ مدرسه وکیلی به صورت همزمان گشایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: نیشابور به عنوان نگین فیروزه‌ای خراسان رضوی از شاخصه‌های ویژه‌ای برخوردار است که از جمله این شاخصه‌ها تقدیم ۲ هزار و ۴۰۰ شهید در راه انقلاب است که ضرورت توجه بیشتر مسوولان را به این شهرستان می‌طلبد.

یاد و نام قهرمانان عامل پیشرفت جامعه هستند

امام جمعه نیشابور هم در این جلسه گفت: هرکس صادقانه خدمت کند مردم از وی قدرشناسی می‌کنند و وقایع اخیر نشان داد مردم قهرمانان خود را دوست دارند.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: قهرمان‌پروری از شاخصه‌های اصلی آموزش و پرورش است و سردار سلیمانی بهترین الگو در این زمینه است.

وی ادامه داد: امروز ملت ما به قهرمانان خود در بسیج و سپاه افتخار می‌کند که در دامن آنان شهید حججی‌ها و سردار سلیمانی‌ها پرورش یافته است، کسانی که امروز دشمن حتی از نام آنان می‌ترسد.

وی گفت: با خواندن سرگذشت قهرمان ملی در شاهنامه فردوسی و در تاریخ اسلام احساس غرور می‌کنیم و این احساس باید در جامعه ما همیشه زنده باشد، زیرا یاد و نام قهرمانان ما عامل پیشرفت جامعه هستند و از این وحدت، همدلی و همراهی دولت با نظام باید استفاده کنیم و اجازه ندهیم تنگ‌نظری‌ها بین ما تفرقه ایجاد کند.

اردوگاه نیشابور فاقد نقشه جامع است

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز این جلسه گفت: در حوزه آموزش و پرورش با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم و از ۹۰  هزار ساعت کار برای معلمان فقط ۳۰ هزار ساعت ثبت شده و آنان منتظر ثبت ۶۰ هزار ساعت باقیمانده هستند.

هاجر چنارانی افزود: اردوگاه باغرود نیشابور با یک هزار و ۳۰۰ هکتار زمین هنوز فاقد نقشه جامع است و قرار بود دانشگاه فرهنگیان طی ۲ سال به صورت امانی در این اردوگاه دایر شود که هنوز این اقدام انجام نشده است.

وی ادامه داد: امروز با ۱۲ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون جامعه فرهنگی باید به نظام هماهنگ و نظام رتبه بندی و تفاوت وضعیت معیشت در آموزش و پرورش نسبت به سایر سازمان‌ها توجه شود و همه وزارتخانه‌ها باید دارای یک پیوست آموزش و پرورش باشند.

۱۰ هزار دانش‌آموز در نیشابور فضای آموزشی ندارند

نماینده دیگر مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: امسال دانشگاه فرهنگیان ویژه بانوان در نیشابور دایر شد که دارای مشکلات فراوان است و باید سهمیه این دانشگاه با توجه به استقبالی که از آن می‌شود افزایش یابد.

حمید گرمابی افزود: هم‌اکنون ۱۰ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فضای آموزشی مناسب ندارند که اگر خیرین نبودند مشکلات ما در این حوزه چندین برابر می‌شد.

وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از دانش‌آموزان نیشابور در هنرستان مشغول تحصیل هستند که نیازمند توجه بیشتر مسوولان به هنرستان‌های این شهرستان است.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->