صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نمایشگاه‌های عرضه مستقیم پوشاک تبدیل به محل دامپینگ بر تولید کننده نباشد

  • کد خبر: ۱۵۰۱۶۹
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
رئیس اتحادیه فروشندگان صنف پوشاک مشهد گفت: در نمایشگاه‌های پوشاک به جای عرضه محصولات بی کیفیت باید به سمت برگراری جشنوار‌های فروش فوق العاده در سطح شهر و واحد‌های صنفی منتخب حرکت کنیم. 

به گزارش شهرآرانیوز، لسان طوسی در گفتگو با خبرنگار ما درباره وضعیت بازار پوشاک مشهد به عنوان دومین قطب کشور می‌گوید: خراسان رضوی به عنوان ظرفیت پوشاک دومین قطب کشوراست به شرطی که مسئولان قول‌هایی که در رابطه با حمایت از تولید می‌دهند عملی کنند؛ و پشتیانی‌های لازم را از تولیدکننده داشته باشند اگر این امر محقق شود قطعا ما از جایگاه خود فراتر هم خواهیم رفت.
وی گفت: وقتی موضوع کاهش وابستگی به نفت در کشور مطرح شد ما باید ظرفیت‌هایی که برای صادرات وجود داشت را تقویت می‌کردیم و تولید با بهای تمام شده مقرون به صرفه بود حمایت می‌کردیم. در بحث پوشاک با توجه به سوابقی که از دهه پنجاه در خصوص صادرات به کشور‌های اروپایی داشتیم این موضوع همیشه وجود دارد که با ظرفیت و پتانسیلی که در حوزه پوشاک وجود دارد قطعا از جایگاه دومین قطب پوشاک می‌توانیم پا را فراتر بگذاریم.

وی افزود: سال‌ها است شعار‌هایی که در کشور گفته می‌شود مبنای اقتصادی دارد بنابراین عزم دولت بروی این موضوع نسبت به کمک تولیدکننده باید راسخ ترباشد.
رئیس اتحادیه فروشندگان صنف پوشاک مشهد گفت: خراسان رضوی علاوه بر اینکه دومین قطب پوشاک کشوراست با ۱۰ هزار صنف پروانه دار و ۲ هزار صنف در دست اقدام، دومین اتحادیه پوشاک کشورهم مطرح است که ظرفیت‌های خاص خود را دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

اتحادیه‌های موازی در حوزه پوشاک مشهد اقدام شود

وی تاکید کرد: پیگیری‌های زیادی صورت گرفته که ۷ اتحادیه موجود در حوزه پوشاک پ مشهد به یک اتحادیه واحد تبدیل شود و با عنوان اتحادیه تولید کننداگن و فروشندگان پوشاک فعالیت کند که نتیجه آن کمیت وکیفیت بهت پوشاک، صادرات و ایجاد یک بانک اطلاعاتی واحد در استان شود. متاسفانه این اتفاق به طور کامل انجام نشده و این فعالیت اتحادیه‌های مختلف در حوزه پوشاک به گونه‌ای موازی کاری است.
بانک اطلاعاتی واحد در امر پوشاک وجود ندارد

لسان طوسی ادامه داد: متاسفانه ما یک بانک اطلاعاتی کامل از تولید کنندگان پوشاک نداریم که در اختیار عرضه کنندگان بومی قراردهیم تا ان‌ها تولیدات داخل استان را دوباره از شهر‌های دیگر وارد بازار مشهد نکنند. ما اکنون ظرفیت تولیدمان در ستان خوب است، اما به دلیل نبود بانک اظلاعاتی که تولید کننده با توزیع کننده درارتباط باشد این حلقه مغفول مانده است؛ بنابراین اگر یک اتحادیه واحد در حوزه پوشاک داشته باشیم قطعا در بحث اشتغال و حمایت از تولید استان موفق‌تر خواهیم بود.

چرا ما کارگروه طراحی و مد لباس را در مشهد نداریم؟

وی ادامه داد: مسلما در دنیایی که به عنوان دهکده جهانی مطرح است تنوع کالا، طراحی و مد لباس همراه با کیفیت مورد اهمیت است. چرا ما کارگروه طراحی و مد لباس را در مشهد نداریم؟ چون یک اتحادیه واحد در پوشاک نیستیم. چون اتحادیه تولید کنندگان ما با دو زار صنف به مراتب ضعیف تراز عرضه کنندگان پوشاک با ۱۲ هزار عضو است و به هیچ عنوان قانع و راضی نمی‌شوند که ادغام صورت بگیرد تا از ظرفیت‌های همدیگر استفاده کنیم.
ممنوعیت واردات پوشاک به کشور برای تولید کننده فرصت است.

رئیس اتحادیه این صنف ادامه داد: ما هیچ مشکلی در تولید و توزیع نداریم، اما باید دولت در ارائه تسهیلات به واحد‌های تولید چترحمایتی خود را مستمرداشته باشد. تولید کننده هم باید به سمت برند سازی و کیفیت سازی حرکت کند واز ممنوعیت واردات پوشاک به کشور به عنوان یک فرصت برای تولید محصول با کیفیت و متنوع استفاده کند. 
وی گفت: ما هر ساله نمایشگاه عرضه پوشاک را داریم و قاطع می‌گوییم عرضه محصول بی کیفیت در این نمایشگاه‌ها انجام می‌شود. در حالیکه عرضه فروش فوق العاده باید در خود فروشگاه‌ها انجام شود تا هم تولید کننده و هم مصرف کننده بهره ببرد.

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا یک دامپینگ برای تولید کننده است

 لسان طوسی، در نمایشگاه محصول باید به نمایش داده شود و تحویل درب کارخانه انجام شود و بحث عرضه در نمایشگاه جایگاهی ندارد، اما متاسفانه نمایشگاه تبدیل به شب بازار و روز بازار‌ها شده است و یک سری افراد واسطه گرمحصولات واحد‌های تولیدی که در طول سال فروش نرفته را به قیمت‌های نازل خریداری می‌کنند و با دوبرابر قیمت به فروش می‌رساند و در اصل این یک دامپینگ برای تولید کننده است که نمی‌تواند با آن رقابت کند.
این فعال در حوزه پوشاک تصریح کرد: در نمایشگاه‌ها به جای عرضه محصولات بی کیفیت به سمت جشنوار‌های فروش فوق العاده در سطح شهر و واحد‌های صنفی منتخب حرکت کنیم. 

نمایشگاه‌ها بستری برای دلال نه تولیدکننده

وی افزود: یک عرضه کننده در طول سال هزینه‌هایی مثل عوارض، مالیات و بیمه را پرداخت می‌کند و اخر سال که می‌خواهد بهره برداری کند نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بر پا می‌شود که تولید کننده واقعی در آن وجود ندارد و بستری برای واسطه گران شده است و تبدیل به فضایی برای دامیپینگ علیه تولید کننده و فروشنده تبدیل شده است که فضا برای فعالیت تولید کننده ساقط می‌کند و مصرف کننده هم کالای بی کیفیت برخوردار می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.