پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی: تعهد ارزی صادر کننده، سّدی برای افزایش صادرات استان

  • کد خبر: ۱۴۷۴۵۶
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی: تعهد ارزی صادر کننده، سّدی برای افزایش صادرات استان
رئیس اتحادیه صادر کنندگان خراسان رضوی، تعهد ارزی صادر کننده را سدی برای افزایش صادرات و ظرفیت موجود استان دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم شیردل درباره وضعیت صادرات استان گفت: بر اساس آمار صادرات کالا از گمرکات، طی ۹ ماه سال جاری از نظر وزنی ۲۱ درصد و ازنظر ارزش دلاری ۷ درصد کاهش صادرات داشتیم که نیاز به تحلیل کارشناسی دارد که دلیل این کاهش چیست؟

 وی گفت: با توجه به اینکه مسئولین استان همه پای کار هستند و تمام تلاش بر این است که بتوانیم صادرات را رونق بدهیم. مسلما یک سری مشکلات مثل تحریم و مشکلات داخلی سدی برای رشد صادرات شده که نیازمند بررسی وبرگزاری جلسات است. در مشهد از نظرارزشی صادرات ۹ درصد رشد داشته ایم و لی به نسبت آن در دوغارون در این ۹ ماه ۳۳ درصد کاهش داشتیم و در سرخس ۵۲ درصد کاهش داتشیم. این اماری که گمرک استان اعلام می‌کند باید بررسی شود و علت این کاهش را توجه کنیم.

به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی، در مجموع، در صادرات رویکرد مثبتی وجود دارد. با توجه به اینکه مدیران و تشکل‌های بخش خصوصی برنامه ریزی را برای سال آینده با برگزاری نمایشگاه‌ها دارند امیدواریم نتیجه آن افزایش دوباره صادرات استان باشد. زعفران، پسته، میله‌های آهنی، کفپوش، رب، سیمان سفید عمده محصولات صادراتی است. در بحث زعفران به عنوان کالای استراتژیک، شاهد کاهش صادرات بودیم. در بحث میله‌های آهنی هم این اتفاق افتاد که باید برنامه ریزی شود که علت این کاهش چیست؟
وی افزود: در صادرات شیر خشک صنعتی، کامپاند‌های پلی اتیلن ویژه سیم و کابل و رب گوجه البته رشد داشتیم.

شیردل با بیان اینکه بعضی سیاست‌ها مثل تعرفه گذاری، آب بهای مجازی در افزایش و کاهش صادرات نقش دارد تصریح کرد: چالش اصلی که پیشرو صادرات وجود دارد مهمترین آن تعهد ارزی است. اختلاف مبالغ ارز آزاد و نیمایی وبانکی که وجود دارد اختلاف زیادی دارد و صادر کننده نمی‌تواند قیمت تمام شده را با ارز نیمایی که ۱۵ هزار تومان اختلاف دارد برگرداند؛ و در شرایط عادی برای تعهد ارزی باید به ازای هر دلار ۲ هزار تومان به دولت پرداخت کند. این مسئل مشکلاتی است که پیشروی صادرات است که باید دولت این برنامه ریزی را داشته باشد که مشوق‌های جدید به صادرکننده‌ها بدهند یا درمقابل واردات وصادرات محصولاتی که ارز نیمایی نداشته باشد و مجبور باشند از پروانه صادراتی استفاده کنند می‌توان شاهد رشد صادرات بود.

وی افزود: اگر موضوع تعهد ارزی را از پیش پای صادرکننده برداریم صادرت استان رشد قابل توجهی خواهد داشت. ما قبول داریم که باید ارز حاصل از صادرات به کشوربرگردد، ولی این موضوع را با کمک بخش خصوصی می‌توان حل کرد. دولت در برنامه ریزی‌های خود در امر صادرات باید با بخش خصوصی مشورت کند و بعد مصوباتی صادر کند. تقا ضا داریم برای رشد صادرات در کنار دولت و دخیل در برنامه ریزی‌ها باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->