صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرعامل شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری‌های برتر مشهد با اشاره به مشکلات عرصه صنعت با قطع برق و گاز گفت: این قطعی‌ها بدون اطلاع است. امسال در خصوص قطع برق پیگیر هماهنگی‌هایی بودیم که مساله قطع گاز نیز به آن افزوده شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد خوشحال، مدیرعامل شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری‌های برتر مشهد امروز ۱ اسفند در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی خراسان رضوی با معاون قضایی دادستان کل کشور که در سالن همایش شرکت نان مزرعه ناب مشهد برگزار شد، درباره قطع برق و گاز واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: قطع برق، گاز و تعرفه‌های بالا امروز گریبان‌گیر واحدهای صنعتی شده است. این قطعی‌ها بدون اطلاع است. امسال در خصوص قطع برق پیگیر هماهنگی‌هایی بودیم که مساله قطع گاز نیز به آن افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه قطع برق سه مساله به وجود می‌آورد، افزود: مورد اول خسارتی است که به ماشین آلات صنعتی وارد می‌شود. خسارت زیادی از قطع برق به واحدها وارد شده است. ‌مساله دوم بیکاری کارگران و مساله سوم تعهدات واحدهای صنعتی است. واحدهای صنعتی قرارداد بسته‌اند و این قرارداها به تاخیر افتاده است‌ و خسارت زیادی در این زمینه به واحدها وارد شده است.

خوشحال گفت: واحدهای تولیدی داریم که پیمانکار شرکت برق هستند که با قطع برق به مشکلات زیادی روبرو شده‌اند.

وی درباره مساله تعرفه‌های آب بیان کرد: تعرفه‌ی آب ۵ برابر شده است. کل مصرف آب شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری برتر  ۱۹ لیتر بر ثانیه است در حالی که چاه‌های غیر مجاز آب زیادی در اطراف شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری‌های برتر مشهد مصرف می‌کنند و کسی نیست که این باغ ویلاهای غیر مجاز و چاه‌های غیر مجاز را پیگیری کند.

خوشحال در مورد زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی بیان کرد: زیر ساخت‌های شهرک‌هایی که عمر بالای ۲۵ سال دارند، فرسوده است. هیچ بودجه‌ای برای این مورد در نظر گرفته نشده است. از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده‌ای که واحدها به دولت می‌دهند، ریالی به شهرک‌های صنعتی نمی‌رسد‌. در کمیسیون صنایع و معادن مصوب شده که یک درصد این ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شود  و به کمیسیون تلفیق رفته است. امید است در این خصوص پیگیری صورت گیرد‌.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.